משלחת של 12 יצואני תקשורת מישראל בהונגריה

יחיאל אסיה: הונגריה רואה בישראל מודל לחיקוי לפריצה טכנולוגית; צפויות עסקאות בהיקף של 20 - 30 מליוני יורו תוך שנתיים בתחום התקשורת; מגלה - חברות תקשורת ישראליות כבר פועלות בהונגריה ומבצעות פרוייקטי תשתית בהיקף של 5 - 10 מליוני יורו לשנה.


00:00 ,09.02.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

במסגרת ביקור משלחת יצואני תקשורת מישראל בהונגריה
יחיאל אסיה: הונגריה רואה בישראל מודל לחיקוי לפריצה טכנולוגית; צפויות עסקאות בהיקף של 20 - 30 מליוני יורו תוך שנתיים בתחום התקשורת; מגלה - חברות תקשורת ישראליות כבר פועלות בהונגריה ומבצעות פרוייקטי תשתית בהיקף של 5 - 10  מליוני יורו לשנה.
 
השלטונות בהונגריה רואים בישראל מודל לחיקוי לפריצה טכנולוגית, שתסייע לכלכלה ההונגרית. השלטונות ההונגרים יוצאים מגידרם כדי להביא לשיתופי פעולה בין יצרני התקשורת של ישראל והונגריה. כך מסר יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא השוהה בהונגריה בראש משלחת של 12 יצואני תקשורת, במטרה להגביר את שתה"פ העסקי עם עמיתיהם מהונגריה.
 
להערכתו, צפויות להחתם עסקאות בהיקף של 20 – 30 מליוני יורו תוך שנתיים בין חברות ישראליות והונגריות בתחום התקשורת.
 
אסיה גילה, כי מספר רב של חברות תקשורת ישראליות כבר פועלות בהונגריה ומבצעות פרוייקטי תשתית בתחום התקשורת – תחום האינטרנט, הפס הרחב, ציוד תקשורת ועוד, בהיקף של 5 – 10 מליוני דולרים בשנה. הוא הזכיר, בין השאר, את החברות רד תקשורת ואי.סי.איי טלקום שפועלות בבודפשט.
 
מנכ"ל מכון היצוא ציין, כי נערכו פגישות אישיות עסקיות בין יצואני התקשורת מישראל – מחברת אלווריון, רד תקשורת, אי.סי.איי טלקום, תעשייה אווירית, וויסופט, סקופוס, טריון, טי.טי.איי, אמ.אר.ווי, אמ.טי.איי וחברת פלקסלייט, לבין חברות תקשורת הונגריות. כן נערך מפגש עם סגן שר התקשורת של הונגריה ועם שר הכלכלה ההונגרי במסגרת ארוחת ערב. במפגש השתתף גם שגריר ישראל בהונגריה, דוד אדמון והנספח המסחרי של ישראל בהונגריה.
 
אסיה ציין, כי היצוא של ישראל להונגריה גדל בשנת 2004 ב-22% והסתכם בכ-77 מליון דולרים; היבוא מהונגריה גדל אשתקד ב-55% והסתכם בכ-170 מליוני דולרים.