משלחת של 12 חברות הייטק תבקר ב- 10 במרס בטיוואן ובסין

מכון היצוא: גידול של 13% במספר היצואנים לסין - 635 חברות; שרגא ברוש- ישראל חייבת לנצל את חלון ההזדמנויות שנוצר בסין כדי להעמיק החדירה לשם


00:00 ,09.03.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
מכון היצוא: גידול של 13% במספר היצואנים לסין - 635 חברות; שרגא ברוש- ישראל חייבת לנצל את חלון ההזדמנויות שנוצר בסין כדי להעמיק החדירה לשם.

משלחת של 12 חברות הייטק בתחום המוליכים למחצה מטעם מכון היצוא תבקר בין התאריכים 17-10 במרס בטוויאן ובסין במטרה להגדיל את שתה"פ העסקי ואת היצוא למדינות אלו. כך נמסר ממכון היצוא.

במכון היצוא מציינים, כי המשלחת הישראלית כוללת בין השאר חברות כמו טאוואר נשיונל סמיקונדוקטורס; טבת; נגבטק; ריסור ועוד.

המשלחת תפגש עם חברות טיוואנית מובילות כמו טי.אס.אם.סי - אחד מיצרני המוליכים למחצה הגדולים בעולם עם מחזור מכירות של 6 מיליארד דולר וכן עם חברת סמיק - יצרן המוליכים למחצה הגדול ביותר בסין, וחברות מובילות אחרות בסין. כמו כן יערכו מפגשים להגברת שתה"פ בין חברות ההייטק הישראליות לבין החברות הטיוואניות והסיניות.

במכון היצוא מציינים, כי סין וטוויאן מהוות שוקי יעד חשובים לתעשיות המוליכים למחצה שכן בשתי המדינות הללו קיימת תעשיה גדולה ומתפתחת.

במכון היצוא מציינים, כי מספר היצואנים לסין גדל בשנת 2003 ב-13%, מ-564 יצואנים בשנת 2002, ל- 635 בשנת 2003.

שרגא ברוש, יו"ר מכון היצוא טוען, כי: ישראל חייבת לנצל את חלון ההזדמנויות הבלתי חוזר שנוצר עתה בסין כדי להעמיק החדירה לשם. מכון היצוא הגיש לאחרונה למשרד התמ"ת תוכנית פעולה מפורטת כיצד ניתן להגדיל את היצוא מישראל לסין פי 4 תוך 5 שנים, מ-506 מיליון דולרים (ללא יהלומים) בשנת 2003, לכ-2.3 מיליארד דולרים (ללא יהלומים) בשנת 2008.

ברוש טוען, כי לשם כך דרוש סיוע ממשלתי של כ-1.6 מיליון דולרים בשנה הראשונה.

יו"ר מכון היצוא מציין, כי ישראל חייבת להתמקד בשנים הקרובות בסין זאת בשל הסיבות הבאות: צמיחה מהירה של יותר מ-9% לשנה בסין; הצטרפותה של סין לארגון הסחר העולמי (WTO); התרחבות סחר החוץ של סין - יצוא של כ-430 מיליארד דולרים בשנה ליבוא של כ-401 מיליארד דולרים בשנה; גידול חד בהשקעות הזרות, לכ-40 מיליארד דולרים; היותה של סין שוק הסלולארי הגדול בעולם, שוק אינטרנט השני בגודלו בעולם; קיומם של המשחקים האולימפיים בבייג'ין ב-2008, שיניבו השקעות בפרוייקטים בהיקפים של כ-38 מיליארד דולרים.

ברוש מציין, כי תוכנית הפעולה הרב-שנתית בסין שהגיש מכון היצוא לאחרונה למשרד התמ"ת ואשר הוכנה ע"י אגף תכנון וכלכלה במכון היצוא, כוללת את המרכיבים הבאים:

- ביצוע פעולות תשתית כללית - עריכת סקר שיווקי אסטרטגי, הקמת אתר באינטרנט בשפה הסינית, הפקת חומר פרסומי בשפה הסינית; הקמה והשלמה של מסד נתונים מעודכן של אנשי קשר; רכישת מאגרי מידע ועוד.

- התמקדות ב-מ 3 אזורי יעד - בפרובינציות גוונג דונג, אזורי שנגחאי, ובפרובינציות ג'יאנגשי וזג יאנג, וכן בבייג'ינג הבירה.

- הרחבה והעמקה של הפעילות באמצעות גורמים מקצועיים ומקומיים.

- מתן סיוע פרטני לכל חברה למציאת שותפים עסקיים.

- התמקדות בענפי ההייטק (טכנולוגיה ומוצרים בתחום הטלפון הסלולרי, טלקומניקציה, תוכנה, רכיבים אלקטרונים וציוד רפואי); בענף אבטחה ובטיחות; בענף תעשיות רכב; בענף תשומות לחקלאות; בענף טכנולוגיות סביבה ובענף פלסטיקה ואריגה.