משלחת של 100 אנשי עסקים מאיטליה מגיעה החודש לישראל ליצירת שיתופי פעולה

משה נחום: משלחת של כ-100 אנשי עסקים מאיטליה בראשות השר האיטלקי לסחר חוץ תגיע ב-14 לדצמבר לארץ במטרה ליצור שיתופי פעולה בין חברות ישראליות, פלשתינאיות ואיטלקיות.


00:00 ,09.12.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
משה נחום: משלחת של כ-100 אנשי עסקים מאיטליה בראשות השר האיטלקי לסחר חוץ תגיע ב-14 לדצמבר לארץ במטרה ליצור שיתופי פעולה בין חברות ישראליות, פלשתינאיות ואיטלקיות.

70 תעשיינים ואנשי עסקים ישראלים, יפגשו בראשית השבוע הבא עם כ- 100 תעשיינים ואנשי עסקים מאיטליה ותעשיינים פלשתינאים, במטרה ליצור שיתופי פעולה בין חברות ישראליות, איטלקיות ופלשתינאיות בתחומים של תשתיות, חקלאות, תקשורת וטכנולוגיות מידע, תוכנה אנרגיה, טכנולוגיה סביבתית כולל ניהול מים, פסולת ותרופות. כך מסר משה נחום, ראש אגף סחר חוץ בהתאחדות התעשיינים.

המשלחת האיטלקית בראשותו של השר לסחר חוץ האיטלקי, מר אדולפו אורסו, תגיע לארץ ביום א' לביקור של שלושה ימים, הנערך בחסות קרן סימסט האיטלקית במעורבות נציבות האיחוד האירופי.

נחום ציין, כי אדולפו אורסו, מכהן כנשיא התורן של נציבות האיחוד האירופי והוא מגיע לישראל בראש המשלחת העסקית במטרה להגביר את מעורבותה של איטליה ביזום מיזמים משותפים בין חברות ישראליות לפלשתינאיות בסיועה של הקהילה האירופאית בכלל ואיטליה בפרט.

נחום מציין, כי ב-14 בדצמבר יערך במכון ויצמן מפגש לשת"פ בין התעשייה הישראלית לאיטלקית. המפגש יכלול סמינר כלכלי ופגישות אישיות עסקיות. למחרת ה-15 בדצמבר יערך מפגש משולש הכולל גם את אנשי העסקים והתעשיינים הפלשתינאים, המפגש יערך במרכז הכנסים נוטרדם בירושלים.

במפגשים ישתתפו גם שרגא ברוש, יו"ר מכון היצוא, ארז ויגודמן, יו"ר הוועדה לסחר חוץ בהתאחדות התעשיינים ועמירם שור, יו"ר קבוצת מ.ל.ל.

יצויין כי בתשעת החודשים הראשונים של השנה חל גידול של 7% ביצוא התעשייתי לאיטליה שהסתכם ב- 580 מליוני דולרים. היבוא באותה תקופה הסתכם ב- 1.140 מיליארד דולר - ירידה של כ- 10%.