משלחת רשמית גדולה יוצאת היום לביקור רשמי באוקראינה

זאת במסגרת הוועדה המעורבת ישראל אוקראינה. המשלחת מלווה ב-25 אנשי עסקים ובמהלך הביקור צפויה להיחתם הסכם בתחום התקינה בין שתי המדינות וכן הסכם מסגרת לפעילות משותפת בתחומי הבריאות


00:00 ,03.09.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת במסגרת הוועדה המעורבת ישראל אוקראינה. המשלחת מלווה ב-25 אנשי עסקים ובמהלך הביקור צפויה להיחתם הסכם בתחום התקינה בין שתי המדינות וכן הסכם מסגרת לפעילות משותפת בתחומי הבריאות
 
מינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת מוסר כי משלחת רשמית המלווה במשלחת של 25 אנשי עסקים יוצאת היום לאוקראינה לסבב שיחות כלכליות ומסחריות במסגרת הוועדה המעורבת ישראל אוקראינה המתכנסת זו הפעם הרביעית מאז קיבלה אוקראינה את עצמאותה בשנת 1991.
 
בראש המשלחת הישראלית עומד המשנה למנכ"ל תמ"ת ומנהל מינהל סחר חוץ, בועז הירש, והיא כוללת נציגים ממשרדי התמ"ת, אוצר והחוץ וכן כ-26 נציגים בכירים מחברות ישראליות פרטיות, מכון היצוא הישראלי ולשכת המסחר ישראל רוסיה ומדינות חב"מ.
 
בועז הירש ציין כי גודלה של המשלחת משקף את העניין העצום שיש במשק הישראלי באוקראינה כמו גם ברוסיה ובמספר מדינות חב"מ נוספות, וכי משלחת זו הינה צעד נוסף בתשתית הסחר שבונה המינהל לסחר חוץ במדינות אלו.
 
הירש הוסיף "אנו מעוניינים לפתח גם את התחום הטכנולוגי ואני מקווה כי במהלך הביקור נצליח לחתום עם האוקראינים על הסכם שיתוף פעולה בתחום התקינה ולהתחיל במשא ומתן על הסכם שת"פ במו"פ. אנו גם רוצים לנצל הועדה ולבדוק בין השאר גם את נושא השת"פ בין ישראל ואוקראינה בפרויקטים מרכזיים המתבצעים במדינה צומחת בעלת פוטנציאל כלכלי רב".
 
המשלחת תשהה בקייב בירת אוקראינה כיומיים במהלכה צפויים להיחתם הסכם בתחום התקינה בין שתי המדינות וכן הסכם מסגרת לפעילות משותפת בתחומי הבריאות. כמו כן צפוי להתקיים משא ומתן בתחומי המימון והאשראי לפרויקטים ישראלים באוקראינה, בתחום שת"פ במו"פ תעשייתי ובתחום ההגנה על השקעות.
 
אהוד גונן ממונה דסק מרכז ומזרח אירופה בתמ"ת מוסר כי יש מגמה ברורה מזה מספר שנים לתזוזה מזרחה של 'פוקוס ההשקעות הישראלי'. "אם שנות התשעים היו מאופיינות בפעילות בהונגריה ובצ'כיה ותחילת שנות האלפיים ברומניה ובבלקן הרי שהיום מדברים על אוקראינה, גרוזיה ורוסיה" עוד מציין גונן כי  ההשקעות הישראליות הינן בעיקר בתחומי הנדל"ן אולם יש פעילות רבה גם בתחומים הטכנולוגיים והמשלחת שיוצאת היום לאוקראינה מבקשת ללמוד עוד על השוק האוקראיני. "מעל 100 אלף ישראלים מחזיקים בנוסף לאזרחות הישראלית גם באזרחות אוקראינית, מדובר בקשרים תרבותיים ומשפחתיים עמוקים בעלי פוטנציאל כלכלי אדיר" הוסיף גונן.