משלחת עסקית ממחוז פיאמונטה תבקר בישראל

מנכ"ל לשכת המסחר של טורינו, מר גואידו בולאטו: "שיתוף פעולה בין מחוז פיאמונטה איטליה לבין הטכנולוגיה הישראלית יביא תועלת לשני הצדדים"


00:00 ,21.09.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל לשכת המסחר של טורינו, מר גואידו בולאטו: "שיתוף פעולה בין מחוז פיאמונטה איטליה לבין הטכנולוגיה הישראלית יביא תועלת לשני הצדדים"
 
מחוז פיאמונטה שבצפון איטליה (עיר הבירה טורינו) מחמם את הקשרים הכלכליים עם ישראל. לראשונה, מגיעה לישראל (3-5 באוקטובר) משלחת בראשות לשכת המסחר של טורינו, יחד עם מרכז ההשקעות והסחר הבינלאומי, ונציגי מכוני מחקר ופיתוח, במטרה להאיץ את שיתופי הפעולה של המחוז עם חברות ישראליות, בעיקר בנושאי טכנולוגיה.
 
המגזרים המעניינים במיוחד את האיטלקים מפיאמונטה הם טכנולוגיות מידע ותקשורת (ICT), אפליקציות טכנולוגיות בתעשיית המזון והיין, מדעי החיים (ביוטכנולוגיה, ננו טכנולוגיה), ומערכות ניווט לווייני, כולל אפליקציות של מערכות אלו. במהלך הביקור, תקיים המשלחת ב-4 באוקטובר כנס במלון דן ת"א במסגרתו יוצגו ההזדמנויות העסקיות והכלכליות בטורינו  בפני אנשי עסקים, טכנולוגיה ומשקיעים ישראלים, תוך דגש על פוטנציאל ההתפתחות העתידי.
 
לדברי גואידו בולאטו, יו"ר לשכת המסחר טורינו: "ישראל הופכת יותר ויותר לשוק מטרה עבורנו. אנו מאמינים כי שיתוף פעולה בין מחוז פיאמונטה באיטליה לבין הטכנולוגיה הישראלית יביא תועלת לשני הצדדים. השוק האיטלקי צמא לטכנולוגיות חדשות, כאשר מחוז פיאמונטה, המדורג ראשון באיטליה בתחום השקעות פרטיות במו"פ, רואה בחברות ישראליות שותפות אידיאליות."
 
"לפני כשנתיים התחלנו במגעים עם לשכת המסחר ישראל - איטליה כדי לעודד קשרים עסקיים בין חברות מפיאמונטה וישראל. בין היתר, הגיעו נציגינו לאירועים בינלאומיים בישראל, ולאחרונה אף אירחנו בטורינו מספר משלחות של אנשי עסקים ישראלים מסקטורים שונים, בהם: ICT (טכנולוגיות מידע ותקשורת), תעשיות תעופה וחלל, טכנולוגיות איכות סביבה ועיצוב תעשייתי. הצלחתם של מפגשים אלה הובילה אותנו לכאן, כדי לחזק את נוכחותנו וקשרינו עם ישראל ולעודד הזדמנויות עסקיות חדשות".
 
לדברי גאיה מולכו, מנכ"ל לשכת המסחר ישראל-איטליה: "פיאמונטה, ואיטליה בכלל, נתפסה בישראל כמדינה המאופיינת בסקטורים כמו תיירות, אופנה, תעשיית המזון, וכד'. בין מטרות הביקור, ליידע את אנשי העסקים הישראלים, שאיטליה, ובעיקר מחוז פיאמונטה, היא מדינת יעד מצוינת לנושאים טכנולוגיים. אם פעם חלומה של כל חברה טכנולוגית בארץ היה להגיע לארה"ב, היום אירופה בהחלט על המפה, ואיטליה במיוחד, כגשר לשוק האירופי כולו. יתרונות נוספים בסחר עם איטליה, הם הפתיחות הגדולה שלה לאנשי עסקים ישראלים, הקרבה הגיאוגרפית והמנטליות הדומה."
 
מחוז פיאמונטה הוא אחד המחוזות התעשייתיים והדינמיים ביותר באירופה, ובו 468,000 חברות רשומות, 127 מיליארד אירו יצוא לשנה ו-2.3 מיליארד אירו השקעות במחקר ופיתוח. הוא מדורג במקום הראשון באיטליה מבחינת השקעות במו"פ במימון המגזר הפרטי (20% מסך כל ההשקעות הפרטיות בכל איטליה). בפיאמונטה מספר שיא של מעל 200 מרכזי מו"פ ציבורי ופרטי, 380 מעבדות, 4 אוניברסיטאות, שישה פארקי מדע וטכנולוגיה, ו- 12 מרכזי חדשנות.
 
נתוני הסחר בין ישראל וטורינו פיאמונטה: יבוא מישראל לפיאמונטה: 58 מיליון אירו בשנה, יצוא מפיאמונטה לישראל: 113 מליון אירו בשנה, יבוא מישראל לטורינו בלבד: 29 מליון אירו בשנה, יצוא מטורינו לישראל: 44 מליון אירו.