משלחת עסקית מישראל תצא להונגריה לבחינת שיתופי פעולה

מטרת המשלחת למנף ולהעמיק את יחסי הסחר עם הונגריה. כ-30 אנשי עסקים ישראלים יפגשו עם נציגי 60 חברות הונגריות. במהלך הביקור יתקיים פורום עסקים ותתקיימנה פגישות אישיות עם חברות מקומיות


00:00 ,06.03.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

מטרת המשלחת למנף ולהעמיק את יחסי הסחר עם הונגריה. כ-30 אנשי עסקים ישראלים יפגשו עם נציגי 60 חברות הונגריות. במהלך הביקור יתקיים פורום עסקים ותתקיימנה פגישות אישיות עם חברות מקומיות
 
משלחת עסקית מאיגוד לשכות המסחר תבקר בבודפשט שבהונגריה בסוף השבוע הקרוב, במטרה לבחון הזדמנויות עסקיות ואפשרויות השקעה בהונגריה. היוזמה לארגון המשלחת נעשתה על ידי שגריר ישראל בהונגריה, דוד אדמון.
 
במשלחת חברים כ-30 אנשי עסקים המייצגים 16 חברות ישראליות בתחומי הביטחון והאבטחה, הקוסמטיקה, התוכנה, הלוגיסטיקה ועוד. בין החברות: מגל מערכות אבטחה בע"מ, I.C.L, עמיטל דאטה בע"מ, כלי זמר בע"מ ועוד.
 
יחזקאל דסקל, מנכ"ל איגוד לשכות המסחר, אשר יעמוד בראש המשלחת, מסר כי מטרת המשלחת למנף ולהעמיק את יחסי הסחר עם הונגריה. "קיים פוטנציאל גדול להשקעות בהונגריה, מאחר ומדינה זו נמצאת בצמיחה מתמדת מאז שהצטרפה לאיחוד האירופי לפני כשלוש שנים".

היקף הסחר בין ישראל והונגריה כמעט ושילש את עצמו בשלוש השנים האחרונות, מ- 173.4 מיליון דולר בשנת 2003 ל-496.4 מיליון דולר בשנת 2006.
 
במסגרת הביקור יתקיים אירוע גאלה בנוכחות סגן שר הכלכלה ההונגרי, ד"ר אבל גרמהג'י, ובהשתתפות למעלה מכ-100 נציגי חברות ישראליות והונגריות. כמו כן, יתקיים פורום עסקים ופגישות אישיות עם חברות הונגריות שהביעו התעניינות בשיתופי פעולה עם חברות ישראליות. בנוסף, תתקיימנה הרצאות מפי נציגים הונגריים בכירים מהמגזר הציבורי והפרטי בנושאי השקעות, שוק ההון ההונגרי, בנקאות, מיסוי ועוד. כך למשל, סמנכ"ל הרשות לפיתוח לאומי של הונגריה, זולטן בנדו, ירצה בנושא תוכנית הפיתוח הלאומית של הונגריה.
 
לדברי דוד אדמון, בשנים האחרונות חלה עלייה מהותית במאזן המסחרי בין הונגריה לישראל. "הונגריה מהווה יעד אסטרטגי למשקיעים ישראלים בגלל מיקומה הגיאוגרפי האטרקטיבי. המיקום המרכזי שלה, כאשר מסביבה כ-10 מדינות אשר רובן חברות באיחוד האירופי, הופך אותה למיקום אידיאלי להקמת מרכזים לוגיסטיים להפצה למדינות האזור באמצעות תחבורה יבשתית בלבד".
 
מבדיקת האיגוד עולה כי בשנת 2006 הסתכם היצוא הישראלי להונגריה ב-97.3 מיליון דולר, ואילו היבוא מהונגריה לישראל הסתכם באותה שנה ב-399.1 מיליון דולר.