משלחת מנציבות האיחוד האירופי מגיעה לישראל למפגש בנושא סחר

המשלחת, בראשות מר פיליפ מייר, מנהל תחום המו"מ עם מדינות הים התיכון, מגיעה למפגש תת הוועדה בנושא סחר בין ישראל לאיחוד האירופי. הצדדים ידונו ביוזמות חדשות וכן במגוון סוגיות סחר בילטרליות


00:00 ,23.10.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

המשלחת, בראשות מר פיליפ מייר, מנהל תחום המו"מ עם מדינות הים התיכון, מגיעה למפגש תת הוועדה בנושא סחר בין ישראל לאיחוד האירופי. הצדדים ידונו ביוזמות חדשות וכן במגוון סוגיות סחר בילטרליות
 
מחר, 24 באוקטובר, יתקיים בירושלים מפגש תת הוועדה בנושא סחר בין ישראל לאיחוד האירופי אשר במהלכה ידונו הצדדים ביוזמות שונות להידוק היחסים כדוגמת הסכם הסחר בשירותים, מנגנון ישוב סכסוכים חדש, הסכם הכרה הדדית בתקינה וכן במגוון סוגיות סחר בילטרליות – כך מסרה היום מירב גונן, מנהלת תחום הסכמים בילטרליים במינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת.
 
למפגשי תת הוועדה תגיע לישראל משלחת מנציבות האיחוד האירופי בראשות מר פיליפ מייר, מנהל תחום המו"מ עם מדינות הים התיכון, ובהשתתפות נציגי משרד הסחר (DG TRADE), משרד התעשייה (DG ENTERPRISE) ונציגי השגרירויות האירופאיות בישראל.
 
יצויין כי תת הוועדה הנ"ל מנוהלת ע"י מינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת, והיא תת הוועדה המרכזית לענייני סחר שתחת התוכנית למדינות השכנות בין ישראל לאיחוד אירופי.
 
מירב גונן, מנהלת תחום הסכמים בילטרליים במינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת מציינת כי במסגרת הדיונים, ידונו הצדדים במגוון נושאי סחר הקשורים ליישום תכנית הפעולה במסגרת התכנית האירופית למדינות השכנות (European Neighborhood Policy). בין הנושאים שעל הפרק ההסכמים הנמצאים בהתהוות בין הצדדים, כדוגמת הסכם הסחר בשירותים והסכם תקינה. כמו כן ידונו מגוון סוגיות סחר בילטראליות כגון מגבלות שהאיחוד האירופי מטיל על כימיקלים מסוימים וכן החקיקה האירופית המתגבשת בנושא רישום, הערכה ורישוי של כימיקלים (REACH).  

בנוסף לסוגיות סחר, תדון הוועדה בשיתופי פעולה בין התעשייה הישראלית והאירופאית,  בין היתר דרך קידום דיאלוג עסקי, ותוכניות לעסקים קטנים.
 
עוד מציינת גונן כי האיחוד האירופי הינו שותף הסחר הגדול ביותר של ישראל, והיקף הסחר הסתכם בשנת 2005 בלמעלה מ-29 מיליארד דולר (מהם כ- 17 מיליארד ביבוא וכ- 12 מיליארד ביצוא). הסחר עם האיחוד האירופי היווה באותה שנה מקור ל-38.6% מן היבוא הישראלי, ויעד ל-28.7% מן הייצוא. בשלושת הרבעונים הראשונים של 2006 שמר הסחר על רמתו. היקף הסחר בשירותים בין ישראל והאיחוד האירופי הולך וגדל בהתמדה בשנים האחרונות.
 
סגן רוה"מ ושר התמ"ת, אלי ישי, נפגש בשבוע החולף עם שגריר האיחוד האירופי בישראל, רמירו סיבריאן-אוזל. השניים דנו בדרכים להעמקה נוספת של הקשרים הכלכליים בין ישראל לאיחוד האירופי .
 
בפגישה ציינו השניים לטובה את יחסי הסחר הרחבים והחזקים הקיימים בין ישראל לאיחוד האירופי וכן נסקרו היוזמות החדשות לחיזוק היחסים הכלכלים הכוללות פתיחת מו"מ על הסכם סחר חופשי בשירותים וכן הסכם בתקינה. דגש מיוחד הושם על שיתופה של ישראל בתכנית המו"פ האירופית. השר אלי ישי ציין כי זהו ציון דרך חשוב ביחסי ישראל והאיחוד וכי הוא מצפה מהאיחוד לגמישות והבנה בשינוי הנוסחה לחישוב שיעור ההשתתפות הכספית של ישראל בתוכנית דגל זו.
 
השגריר רמירו סיבריאן-אוזל אמר  כי הוא מקווה  שכאשר יבשילו התנאים הפוליטיים יוכלו הצדדים לדון בחידוש יוזמת הסחר שקודמה בעבר ועיקרה שת"פ בין האיחוד האירופי הרש"פ וישראל. השר ישי אמר כי הוא מיחס ליוזמה זו חשיבות, אך ישקול בחיוב רק עם הבשלת התנאים המתאימים והוסיף כי הוא רואה חשיבות רבה למעורבות האיחוד האירופי בקידום תהליך השלום.