משלחת ישראלית מתעשיית המים מבקרת בסין

חברי המשלחת בוחנים אפשרויות שיתופי פעולה עם ראשי רשויות המים בסין. ההערכה היא כי סין צפויה להפוך לאחת מהצרכניות הגדולות בעולם בתחום הטיפול במים בשל תהליך התיעוש המואץ שלה


00:00 ,25.09.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

חברי המשלחת בוחנים אפשרויות שיתופי פעולה עם ראשי רשויות המים בסין. ההערכה היא כי סין צפויה להפוך לאחת מהצרכניות הגדולות בעולם בתחום הטיפול במים בשל תהליך התיעוש המואץ שלה
 
סין צפויה להפוך לאחת מהצרכניות הגדולות בעולם בתחום הטיפול במים בשל תהליך התיעוש המואץ אשר גרם לזיהום מקורות מים רבים ובשל המחסור הטבעי במים המאפיין את האזור הצפוני של סין.
 
המשלחת הישראלית הזמינה את ראשי רשויות המים מסין לבקר בישראל במהלך התערוכה הבינ"ל  Watec2007 אשר תתקיים בתל אביב בסוף אוקטובר 2007 ואשר תתמקד בטכנולוגיות מים וסביבה.
 
משלחת עסקית המונה נציגים בכירים של תשע חברות ישראליות בתחום הטיפול במים אשר ארגנה הנספחות המסחרית של משרד התמ"ת בסין, בשיתוף עם מכון היצוא, נמצאת בימים אלו בסין על מנת לבחון שיתופי פעולה ופרויקטים פוטנציאליים, כך נמסר ממינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת.
 
עוד נמסר כי המשלחת קיימה סמינרים עסקיים, אשר אורגנו במשותף עם רשויות המים של בייג'ין, חרבין ושנזן וקיימה עשרות מפגשים עם גורמים מובילים בתעשיית המים מכל רחבי סין. הטכנולוגיות הישראליות זכו לעניין רב מצד הגורמים הסיניים, אשר מחפשים פתרונות יעילים לבעיות איכות המים, טיפול במים והתפלה. 
 
משלחת זאת מתבצעת במסגרת הפרויקט הממשלתי בהובלת משרד התמ"ת למיצוב תעשיית המים הישראלית כמובילה עולמית והגברת הייצוא של טכנולוגיות מים ישראליות לשווקים הבינ"ל.
 
איריס ארבל, נספחת מסחרית בסין, ציינה כי סין צפויה להפוך לאחת מהצרכניות הגדולות בעולם בתחום הטיפול במים בשל תהליך התיעוש המואץ אשר גרם לזיהום מקורות מים רבים ובשל המחסור הטבעי במים המאפיין את האזור הצפוני של סין. בתוכנית החומש ה-11, אשר יישומה החל מתחילת שנת 2006, הוגדר נושא איכות הסביבה בכלל ונושא המים בפרט כאחד היעדים המרכזיים של הממשל הסיני.


המשלחת הישראלית הזמינה את ראשי רשויות המים לבקר בישראל במהלך התערוכה הבינ"ל  Watec2007 אשר תתקיים בתל אביב בסוף אוקטובר 2007 ותתמקד בטכנולוגיות מים וסביבה. משרד התמ"ת שם את נושא טכנולוגיות המים בסדר עדיפות גבוה ומערך הנספחים המסחריים של המשרד הונחה לרכז פעילות רבה בתחום טכנולוגיות המים בשנים הקרובות על מנת לסייע לתעשייה הישראלית לחדור לשווקים הבינ"ל.