‏משלחת ישראלית מתחום האלקטרוניקה מבקרת בסין

המשלחת מונה עשרה מנכ"לים וסמנכ"לים מחמש חברות ישראליות. במהלך ביקורה תקיים המשלחת מפגשים עם ענקיות האלקטרוניקה הסיניות האייר והיי סנס


00:00 ,08.07.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

המשלחת מונה עשרה מנכ"לים וסמנכ"לים מחמש חברות ישראליות. במהלך ביקורה תקיים המשלחת מפגשים עם ענקיות האלקטרוניקה הסיניות האייר והיי סנס
 
הנספחים המסחריים של משרד התמ"ת בבייג'ינג חובב רף ובגואנז'ו שבדרום סין דני טל, מלווים בימים אלו משלחת של חברות ישראליות בתחום האלקטרוניקה. מטרת הביקור הינה לעודד ולסייע לחברות להעמיק את חדירתן לשוק הסיני. משלחת האלקטרוניקה היא המשלחת השנייה היוצאת לסין בתחום זה במסגרת "תוכנית שביט" של מכון היצוא בשיתוף עם מנהל סחר חוץ במשרד התמ"ת, לקידום וחיזוק היצוא הישראלי למדינה זו.
 
המשלחת מונה 10 בכירים ברמת מנכ"לים וסמנכ"לים מ- 5 חברות ישראליות. המשלחת  תבקר בעיר צ'ינגדאו שבמחוז שנדונג, שם תקיים מפגשים ופגישות אישיות עם חברות סיניות בתחום מוצרי הצריכה האלקטרוניים ותשתתף בביתן ישראלי בתערוכת SinoCES לתחום מוצרי הצריכה האלקטרוניים.  לאחר מכן תמשיך המשלחת לעיר שנז'ן שם יקיימו פגישות נוספות. בין המפגשים שתואמו בצ'ינגדאו על ידי הנספחות המסחרית של משרד התמ"ת בבייג'ינג בסיוע חברת היעוץ Apco Wordwide ניתן לציין מפגשים עם הנהלות ענקיות אלקטרוניקה הסיניות  Haier, ו- Hisense. 
 
הנספח המסחרי של משרד התמ"ת לדרום סין, דני טל מציין כי "המשלחת תקיים פגישות אישיות במספר חברות אלקטרוניקה בולטות בשנז'ן כגון TCL, יצרנית הטלוויזיות הגדולה בסין עם מחזור של למעלה מ- 6 מיליארד דולר, ZTE יצרנית ציוד התקשורת הגדולה בסין, KONKA המייצרת ומוכרת טלפונים סלולריים בלמעלה ממיליארד דולר בשנה ואחרות. הטמעת טכנולוגיה ישראלית בכל אחת מחברות היעד האלה יכולה להניב מכירות של מיליוני דולרים בשנה עבור החברה הישראלית".
 
מנהל מחלקת היי טק במכון היצוא, מיקי אדמון מציין כי "השוק הסיני זוהה כשוק בו תעשיית ה-Consumer Electronics נמצאת בשלב של מעבר לפיתוח של מוצרים עתירי ידע וטכנולוגיה.  סין צמאה כיום לטכנולוגיות חדשניות ואיכותיות שיצעידו את מוצריה לקדמת השוק העולמי. השילוב בין הצורך הסיני בטכנולוגיות מתקדמות וההיצע המרשים של החברות הישראליות בתחום טומן בחובו פוטנציאל אדיר".
 
הנספח המסחרי המיועד של משרד התמ"ת בבייג'ינג חובב רף מציין כי "הרציונל של הפעילות הוא סיוע לחברות ישראליות, יצרניות רכיבים או מוצרים המשולבים במוצרי צריכה אלקטרוניים מול ענקיות האלקטרוניקה הסיניות. חברות אלו צומחות ומתפתחות לא רק בסין אלא גם בעולם כולו ולצורך כך מחפשות טכנולוגיות מתקדמות שתסייענה להן להתחרות בהצלחה בשווקים הגלובליים. אנו רואים בביקור זה הזדמנות מצוינת לקידום שיתופי פעולה והשקעות של ענקיות כדוגמת החברות האייר והיי סנס בישראל".
 
מהמנהל לסחר חוץ במשרד התמ"ת נמסר כי משרד התמ"ת הכריז בשנים האחרונות על סין כמדינת יעד לקידום יחסי הסחר והשת"פ הטכנולוגי. כחלק ממדיניות זו נחתם לאחרונה הסכם לשיתוף פעולה במחקר ופיתוח תעשייתי על ידי שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר ושר המדע והטכנולוגיה הסיני.  הסכם זה צפוי להוביל לשיתופי פעולה במחקר ופיתוח תעשייתי בין חברות ישראליות וסיניות בתמיכת שתי הממשלות.