משלחת ישראלית יצאה לסצ'ואן למפגשים עם חברות ציוד תקשורת

משלחת של 16 חברות טלקום ישראליות יצאה השבוע לפעילות עסקית בסצ'ואן שבמערב סין. המשלחת צפויה להיפגש עם בכירים שמעוניינים להדק את הקשרים העסקיים עם חברות ישראליות


00:00 ,22.02.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

משלחת של 16 חברות טלקום ישראליות יצאה השבוע לפעילות עסקית בסצ'ואן שבמערב סין. המשלחת צפויה להיפגש עם בכירים שמעוניינים להדק את הקשרים העסקיים עם חברות ישראליות
 
משלחת של 16 חברות ישראליות בתחום התקשורת וטכנולוגיית המידע יצאה השבוע לפעילות עסקית בפרובינציית סצ'ואן שבמערב סין. המשלחת, אושר מאורגנת ע"י הנספחות המסחרית של משרד התמ"ת בסין, תקיים סדרת מפגשים עסקיים עם חברות ציוד תקשורת מקומיות, אינטגרטורים מובילים וכן תקיים סדנאות ממוקדות עם ספקיות התקשורת המובילות "סצ'ואן טלקום" ו"סצ'ואן מובייל".
 
הנספח המסחרי של משרד התמ"ת בסין, עודד ארבל, מציין כי מספר החברות הרב הלוקח חלק בפעילות זאת מעיד על מגמה בקרב החברות הישראליות, אשר מנסות לפרוץ את המשולש שנחאי-בייג'ינג-גואנגדונג ולפעול גם בפרובינציות נוספות בסין. בין החברות הישראליות אשר לוקחות חלק בפעילות ניתן להזכיר את קומברס, גילת, איסיאיי, רד דטה, רדוויז'ן, טיטיאיי טלקום, סקופוס, תדיראן תקשורת, רדקום ועוד, כאשר המכנה המשותף שלהן הוא הרצון לזהות הזדמנויות עסקיות בתחום הטלקום בפרובינציה השלישית בגודלה בסין.


ארבל מוסר עוד כי המשלחת צפויה להיפגש עם בכירי הפרובינציה אשר מעוניינים להדק את הקשרים העסקיים עם חברות ישראליות ולהטמיע טכנולגויות מתקדמות בשטחם.
 
לדברי ארבל, לסצ'ואן יש הרבה יותר מה להציע מלבד מטבח משובח ושמורות הטבע המרהיבות.  סצ'ואן היא הפרובינציה השלישית בגודלה בסין המונה כ-100 מיליון תושבים. התוצר המקומי של סצ'ואן מהווה שליש מסך התוצר של 10 הפרובינציות המערביות של סין, כאשר התעשיות המובילות הן ברזל, פרמצבטיקה ומזון. כמו כן, במהלך השנים התפתח בפרובינציה היצע נרחב של כ"א איכותי בתחום המחקר והרפואה.
 
בשנים האחרונות מייחס הממשל המרכזי בסין חשיבות רבה לפיתוח הכלכלי של פרובינציות במערב סין, וביניהן סצ'ואן. לכן נהנה אזור זה ממדיניות ממשלתית מועדפת אשר מכונה "Go West" וכוללת הקלות מס ופיתוח תשתיות במגוון תחומים.
 
בועז הירש, מנהל המנהל לסחר חוץ בתמ"ת, מציין כי סין הנה שותפת הסחר המובילה של ישראל באסיה. היקף הסחר ההדדי עם סין בסיכום שנת 2005 עמד על סך של 2.99 מיליארד דולר.
 
הייצוא בתקופה זו הסתכם ב-725 מיליון דולר (ירידה של 5.7% לעומת 2004). עיקר הצמצום בייצוא נרשם בייצוא מכונות ומכשירים (33% מהייצוא, 27% קיטון) מוצרים רפואיים ואופטיים (17% מהייצוא , 19% קיטון). בשאר הענפים נשמרה מגמת הגידול: מוצרים כימיים (22% מהייצוא ו- 40% גידול) יהלומים (15% מהייצוא ו-12% גידול) ומתכות (6.6% מהייצוא 54% גידול) .
 
הערכת מנהל סחר חוץ במשרד התמ"ת הנה כי הירידה בייצוא לסין הנה כתוצאה מהצלחת מאמצי הממשל הסיני ל"צנן" את הכלכלה המקומית, לאור הביקושים הערים בשוק זה. כמו כן, בגין היות סין כיום המקום הזול בעולם מבחינת עלויות יצור, יותר חברות ישראליות בתחום ההייטק, ההלבשה והציוד החקלאי מעבירות חלק מפסי הייצור שלהן לסין, צעד שמאפשר לחברות להתחרות בשוק המקומי כמו גם בשווקים הבינ"ל ביעילות רבה יותר. זאת במקום לייצא לסין.
 
היבוא מסין לישראל בתקופה זו הסתכם ב-2,263 מיליון דולר (עלייה של 20.2% לעומת 2004). זאת כתוצאה מגידול ביבוא מכונות ומכשירים (35% מסך היבוא , 29% גידול) טקסטיל (20% מסך היבוא, 10% גידול) ומוצרים כימיים (8.5% מהיבוא שהם 43% גידול).
 
הצמיחה הכלכלית בסין ממשיכה להיות גבוהה- כ-9% גם בשנת 2005. ממנהל סחר חוץ במשרד התמ"ת נמסר עוד כי ההערכות ל- 2006 מצביעות על המשך הגיאות הכלכלית בסין כתוצאה מהמשך ירידות במכסים ורפורמות מבניות  (המתרחשות מאז הצטרפותה של סין ל- WTO) וכן המשך הגידול בכלכלה הסינית וביצוע פרויקטים בהיקף גדול כהכנה לאולימפיאדה ולתערוכת אקספו 2010.