משלחת ירדנית - ישראלית מבקרת בוושינגטון

המשלחת המשותפת מקיימת פגישות עם הממשל האמריקאי וחברי קונגרס לטובת קידום צבירה של כללי מקור בין ירדן וישראל לצורך יצוא לארה"ב


00:00 ,17.07.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

המשלחת המשותפת מקיימת פגישות עם הממשל האמריקאי וחברי קונגרס לטובת קידום צבירה של כללי מקור בין ירדן וישראל לצורך יצוא לארה"ב
 
גבי בר, מנהל דסק מזרח תיכון והיו"ר הישראלי של ועדת ה-QIZ במשרד התמ"ת: "אנו מצפים שהסכם הצבירה יאפשר גמישות ייצור מלאה בין ירדן וישראל וירחיב את שיתוף הפעולה המסחרי בין המדינות הקיים כיום בעיקר בטקסטיל לתחומים נוספים".
 
משלחת משותפת ירדנית - ישראלית מבקרת בוושינגטון בימים אלו ומקיימת פגישות עם הממשל האמריקאי וחברי קונגרס על מנת לקדם צבירה של כללי מקור בין ירדן וישראל לצורך יצוא לארה"ב - כך מסר גבי בר מנהל דסק מזרח תיכון והיו"ר הישראלי של ועדת ה-QIZ.
 
בראשות המשלחת עומדים היו"רים המשותפים של ועדת ה-QIZ - גבי בר מנהל דסק המזרח התיכון במשרד התמ"ת וד"ר מונתסר עקלה, מנכ"ל משרד התמ"ס הירדני. כמו כן, חברים במשלחת נציגים ממשה"ח והמכס הישראלי ומשרד העבודה הירדני.
 
על פי הסכם ה-QIZ, ארה"ב מעניקה מעמד של פטור ממכס למוצרים אשר יוצרו במשותף ישראל ובאזורים בירדן שהוכרו על ידי נציבות הסחר האמריקאית כאשר התרומה הישראלית עומדת על ערך של לפחות 8% מערך המוצר הסופי.
 
עם כניסתו של הסכם האס"ח בין ירדן וארה"ב לתוקף מלא בשנת 2010, יוכלו יצרנים ירדנים לייצא לארה"ב ללא צורך בתרומה ישראלית, דבר שיפחית באופן משמעותי את הצורך בשת"פ ירדני-ישראלי באמצעות הסכם ה-QIZ. לכן, על מנת להמשיך ולקיים את שיתוף הפעולה בין יצרנים ישראלים ומפעלים ירדנים יש צורך במנגנון חדש המאפשר שימוש הדדי בתשומות ישראליות וירדניות.
 
גבי בר, היו"ר הישראלי של ועדת ה-QIZ מסר כי "אנו מצפים שהסכם הצבירה יאפשר גמישות ייצור מלאה בין ירדן וישראל וירחיב את שיתוף הפעולה המסחרי בין המדינות הקיים כיום בעיקר בטקסטיל לתחומים נוספים".
 
במהלך עשר השנים מאז מאז כינון השת"פ הישראלי-ירדני במסגרת הסכם ה-QIZ עלה היצוא הישראלי לירדן מהיקף של כ-30 מליון דולר להיקף של כ-250 מליון דולר ב-2007. היצוא הירדני לארה"ב באותה תקופה עלה מהיקף של כ-15 מליון דולר לכ-1.2 מיליארד דולר.