משלחת חברות נדל"ן מברזיל מגיעה לישראל

המשלחת, המונה את נשיא התאחדות חברות הנדל"ן בברזיל ובהשתתפות 16 יו"רים ומנכ"לים נוספים של חברות מהחשובות והגדולות בברזיל, תבחן טכנולוגיות ישראליות


00:00 ,15.02.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

המשלחת, המונה את נשיא התאחדות חברות הנדל"ן בברזיל ובהשתתפות 16 יו"רים ומנכ"לים נוספים של חברות מהחשובות והגדולות בברזיל, תבחן טכנולוגיות ישראליות
 
ביוזמת הנספחות הכלכלית של משרד התמ"ת בסאו פאולו, ברזיל, תגיע השבוע לארץ משלחת של מנהלי חברות בנייה וקבלנים בראשות נשיא התאחדות חברות הנדל"ן בברזיל, מר ריקרדו יאזבק (Ricardo Yazbek), ובהשתתפותם של 16 יו"רים ומנכ"לים נוספים של חברות מהחשובות והגדולות בברזיל.
 
המשלחת מגיעה על מנת לבחון בארץ טכנולוגיות חדשות בענף הבנייה במגוון רחב של תחומים: בנייה קלה, אנרגיה סולארית, התפלת מים, אמצעי בטחון, בנייה ירוקה ועוד. היא תיפגש עם חברות ישראליות פורצות דרך, כמו גם עם חברות בנייה, ותתרשם מפרויקטים אשר נעשו לאחרונה בארץ, ואשר מהווים מודל לחדשנות.
 
רועי ניר, הנספח המסחרי של משרד התמ"ת בסאו-פאולו: "ביקורה של המשלחת מקבל משנה תוקף לאור ההתרחבות המהירה של שוק הנדל"ן בברזיל, הבנייה המואצת למעמד הבינוני והגבוה, והתכניות הממשלתיות עתירות התקציבים לדיור ציבורי במחירים נמוכים. שילובן של טכנולוגיות ישראליות בפרויקטים השונים בתחומים כמו אנרגיה, מים, בטחון, ובנייה קלה, כמו גם שיתופי פעולה של חברות בנייה ברזילאיות עם חברות בארץ, נושא בחובו פוטנציאל משמעותי לעסקים עבור חברות ישראליות בתחום."
 
מנהלי החברות שיבקרו בארץ נוהגים לבקר מדי שנה במדינה אחרת על-מנת ללמוד מקרוב את החידושים השונים בתחום, והשנה, בעקבות פעילות של הנספחות הכלכלית, בחרו לערוך את ביקורם בישראל.
 
הסחר עם ברזיל הסתכם בשנת 2009 בכ-933 מיליון דולר, המהווים ירידה של כ-39% לעומת שנת 2008. לישראל עודף במאזן המסחרי מול ברזיל, וסך היצוא בשנת 2009 הסתכם בכ-662 מיליון דולר. נתון זה משקף ירידה של כ-43% לעומת שנת 2008.
 
ענפי היצוא העיקריים לברזיל הינם מוצרים של התעשיות הכימיות, כמו דשנים (המהווים כ-70% מהיצוא הישראלי לברזיל) ומכונות ומכשירים מכניים, כמו מכשור חקלאי (המהווים כ-16% מהייצוא הישראלי לברזיל). ענפי היבוא העיקריים מברזיל הינם בשר (כ-27% מהיבוא מברזיל), תכשירי מזון וטבק (המהווים כ-23% מהיבוא מברזיל).