משלחת חברות מוליכים למחצה יצאה לתערוכה ביפן


00:00 ,09.12.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

משלחת של 9 חברות ישראליות יצאה לטוקיו לשם השתתפות בתערוכת Semicon. לנציגי החברות הישראליות צפויות פגישות עם חברות רב לאומיות מובילות כגון שרפ, פוג'יטסו ופנסוניק
 
משלחת של 9 חברות ישראליות יצאה בשבוע האחרון לטוקיו לצורך השתתפות בתערוכת הסמיקון המובילה ביפן SEMICON 2007 כך מסר הציר הכלכלי בשגרירות ישראל ביפן עמירם הלוי.
 
בין החברות הישראליות המשתתפות במשלחת ניתן למצוא את החברות טאוור, קמטק, נובה, CI SEMI, פילט איר, גביש, אינרסנס וקונטרול אנד רובוטיקס.
 
הציר הכלכלי בשגרירות ישראל ביפן, עמירם הלוי, מסר כי לחברות הישראליות המשתתפות נקבעו עד כה עשרות מפגשים אישיים במהלך התערוכה עם חברות יפניות הצמאות לטכנולוגיה ישראלית ופועלות בשוק התחרותי והמתקדם טכנולוגית כמו שוק הסמיקון היפני. לדברי הלוי יש עניין רב בקרב חברות הסמיקונדוקטורים ביפן בפגישה עם החברות הישראליות, עניין זה נובע מהצורך היפני לאמץ טכנולוגיות חדשניות אשר יתנו להם יתרון על פני מתחריהם באסיה.
 
מיקי אדמון, מנהל מח' האלקטרוניקה במכון היצוא, מסר שחברי המשלחת צפויים לבקר במטות טושיבה - יצרנית הסמיקונדוקטורים הגדולה ביפן והשנייה בגודלה בעולם, וטוקיו אלקטרון (TEL) – יצרנית הציוד לתעשיית הסמיקונדקטורס הגדולה ביפן והשנייה בגודלה בעולם. לדברי אייל שקל, סגן נשיא אירופה בחברת TEL, חברת TEL מעריכה את הטכנולוגיות המפותחות בישראל ושמחה על ההזדמנות לארח את חברי המשלחת במטה העולמי שלה.
 
מאסאקזו שיוסאקי, מנכ"ל המרכז להנדסת יצור בטושיבה אשר אירח את חברי המשלחת במפעל המו"פ של טושיבה ביוקוהמה, שם מייצרת החברה את הדור הבא של הסמיקונדקטורים, אמר כי הוא התרשם מהטכנולוגיה של החברות הישראליות שהוצגו בפניו. לדבריו, טושיבה אשר נמצאת היום במקום הרביעי בעולם ביצור סמיקונדוקטורים עם 4% מהשוק אחרי אינטל, סמסונג  ו- TI, מתכוונת בקרוב להעפיל למקום השלישי בעולם.
 
בנוסף צפויות לחברות הישראליות במהלך השבוע הקרוב פגישות עם חברות רב לאומיות מובילות כגון שרפ, פוג'יטסו ופנסוניק, חברות הטומנות בחובן פוטנציאל עסקי רב להטמעת טכנולוגיות ומוצרי החברות הישראליות.
 
מהמנהל לסחר חוץ במשרד התמ"ת נמסר שהסחר עם יפן עמד בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2007על סך של 2.07 מיליארד דולר. בתקופה זו עמד היצוא ליפן על 529 מיליון דולר, ירידה של 4% בהשוואה ליצוא בתקופה המקבילה אשתקד. ענפי היצוא העיקריים בתקופה זו - מכונות ומכשירים אלקטרונים (26% מהיצוא) מכשירים אופטיים וציוד רפואי (29% מהיצוא). סך הכל יצוא מוצרי הייטק מעל 50%. יהלומים ואבני חן (11%) ומוצרים כימיים (12%).