משלחת חברות ישראליות בתחום התקשורת ביקרה בפינלנד לרגל השקת תכנית דו-לאומית חדשה

אוהד כהן, הנספח המסחרי בסקנדינביה: פריצת דרך לשיתופי פעולה בתחום התקשורת בין חברות פיניות וישראליות; היצוא לפינלנד עלה בתשעת החודשים הראשונים של השנה ב-40%


00:00 ,11.11.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
אוהד כהן, הנספח המסחרי בסקנדינביה: פריצת דרך לשיתופי פעולה בתחום התקשורת בין חברות פיניות וישראליות; היצוא לפינלנד עלה בתשעת החודשים הראשונים של השנה ב-40%

עשרה מיליון יורו יוקצו על ידי ממשלות פינלנד וישראל לתמיכה במיזמים משותפים בין חברות ישראליות ופיניות בתחומי טכנולוגיות מידע ותקשורת – כך מסר אוהד כהן, הנספח המסחרי של משרד התמ"ת בסקנדינביה.

המדען הראשי בפינלנד (TEKES) ארח לראשונה משלחת חברות ישראליות בתחום התקשורת למפגשי שת"פ לרגל השקת תכנית דו-לאומית חדשה בהיקף של 10 מיליון יורו.

אוהד כהן מוסר כי, באירוע בהלסינקי נטלו חלק נציגים בכירים של כ-30 חברות, שליש מתוכן ישראליות ובהן קומברס, גילת, אלווריון והתעשייה האווירית. נערכו כ-50 מפגשים כולל עם מפעיל התקשורת הגדול באזור הנורדי טליה סונרה.

כהן מציין כי, הכנס הינו פרי מאמצים משותפים ללשכת המדען הראשי בתמ"ת, מתימו"פ ושגרירות ישראל בהלסינקי. השגריר שמי צור ארח את חברי המשלחת לקבלת פנים בה נכחו בכירי תעשיית ההיי-טק והון הסיכון בפינלנד וכן נציגים בכירים של הממשלה והפרלמנט.

אוהד כהן אומר עוד, במהלך הכנס הכריזו שתי המדינות על קול קורא להצעות פיתוח משותפות, שכאמור ימומנו על ידי לשכות המדענים הראשיים בשתי המדינות. מתימו"פ ו-TEKES סיכמו כי ניתן יהיה להגיש הצעות לפרוייקטים משותפים עד סוף חודש ינואר 2005.

אוהד כהן, הנספח המסחרי של משרד התמ"ת בסקנדינביה, מציין כי הכנס מהווה הצלחה מבחינת היענות החברות הפיניות לשיתוף פעולה עם ישראל. כהן מציין גם כי פינלנד הינה אחת ממעצמות התקשורת החשובות בעולם, ועל כן הקול הקורא מהווה פלטפורמה מצוינת לשת"פ עם חברות פיניות.

החברות הפיניות שיגרו לכנס נציגים בכירים וציינו לחיוב את הרמה הטכנולוגית הגבוהה של החברות הישראליות ואת התועלת ההדדית שעשויה לצמוח לשתי המדינות משיתופי הפעולה.

מר Pekka Roine, האחראי בצד הפיני על שיתופי הפעולה עם ישראל מציין שהחברות הפיניות מעוניינות בשיתופי פעולה אסטרטגיים עם חברות ישראליות
בתכנית הזו. לדבריו, קיימת הערכה רבה ליכולת של החברות הישראליות להפוך לשחקניות בינלאומיות בשוק התקשורת העולמי.

ד"ר Veikko Hara, סגן נשיא בכיר וה-CTO של חברת טליה סונרה, אשר נאם באירוע צפוי לבקר בכנס ותערוכת טלקום שיתקיימו בתל אביב בשבוע הבא. Hara יהיה גם אורחו של המדען הראשי, ד"ר אלי אופר, בכנס בנושא שיתופי פעולה כמנוף לצמיחה עסקית, שייערך במסגרת טלקום.


נתוני סחר:

היצוא בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2004 הגיע לשיעור לכ-92.4 מיליון דולר – גידול של כ-40% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. נפי היצוא העיקריים: ציוד אלקטרוני, מזון ומוצרים של תעשיות הכימיה והפלסטיקה.

היבוא בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2004 הגיע לשיעור של כ-240.5 מיליון דולר – עלייה של כ-40%, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ענפי היבוא העיקריים: מכונות, מוצרי עץ ונייר.