משלחת חברות ישראליות בהונגריה

משלחת רשמית של משרד התמ"ת ונציגי משרד החוץ והחקלאות יצאו אתמול לבודפשט לסבב דיונים ראשון בנושאי מסחר וכלכלה מאז כניסת הונגריה לאיחוד האירופאי


00:00 ,20.05.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

משלחת רשמית של משרד התמ"ת ונציגי משרד החוץ והחקלאות יצאו אתמול לבודפשט לסבב דיונים ראשון בנושאי מסחר וכלכלה מאז כניסת הונגריה לאיחוד האירופאי
 
משלחת רשמית של משרד התמ"ת יצאה אתמול לבודפשט לדיוני הוועדה המעורבת הראשונה ישראל הונגריה. דיוני הוועדה המעורבת יעסקו בשיתופי פעולה כלכליים בין המדינות ויתרכזו בעיקר בתחום המו"פ התעשייתי והטכנולוגיות החקלאיות. זהו סבב השיחות הכלכליות הרשמי הראשון שבין ישראל והונגריה מאז כניסת הונגריה לאיחוד האירופאי בשנת 2004.
 
בועז הירש, משנה למנכ"ל תמ"ת ומנהל המינהל סחר חוץ, מסר כי היחסים הכלכליים שבין ישראל והונגריה מתנהלים על פי הסכם הסחר החופשי (אסוציאציה) שבין ישראל והאיחוד האירופאי אולם לישראל גם ערוצים בילטראליים מול מדינות באיחוד ובכלל זה הונגריה וכי ישראל רואה בהונגריה שותפת סחר חשובה וגשר לחברות ישראליות לאזור מרכז ומזרח אירופה.
 
אחד הנושאים המרכזיים בשיחות יהיה הסכם שיתוף פעולה במחקר ופיתוח של מוצרים תעשייתיים. ישראל והונגריה מעוניינות לחתום על הסכם שיאפשר תמיכה כספית ישירה בפרויקטים משותפים בעיקר בתחומי הטכנולוגיה העילית.
 
רפי ברנדר, סגן מנהל מינהל סחר חוץ, העומד בראש המשלחת מסר כי בעוד שבשנים עברו מרבית שיתופי הפעולה הטכנולוגיים של חברות ישראליות היו עם חברות ממדינות מערב אירופה, הרי ניתן לראות ללא ספק עניין של חברות ישראליות במדינות מרכז ומזרח אירופה. "אנו יודעים על שיתופי פעולה רבים בתחום הטכנולוגיות לרכב (מרכז אירופה הינה אחד מאזורי יצור הרכב המפותחים בעולם) וגם בתחומי התעופה, התרופות והכימיקלים".
 
יש לציין כי במחצית שנת 2007 הכריז האיחוד האירופי על תוכנית רב שנתית (2007- 2013) לשדרוגהחקלאות ואימוץ טכנולוגיות מתקדמות להגברת היעילות ואיכות התוצרת בכל ענפי החקלאותולאורך כל "שרשרת המזון" כולל "טיפול לאחר קטיף" לרבות עיבוד ושיווק.לצורך כך הקים האיחוד קרנות מיוחדות לכל מדינה ומדינה("Rural Development Funds") שהן במידה מסוימת חידוש של קרנות דומות שתוכניתן הסתיימה.מסיבה זו תתלווה למשלחת של משרד התמ"ת מסחרית של חברות ישראליות בתחום הטכנולוגיות החקלאיות וכן נציגי מכון היצוא הישראלי ומשרד החקלאות הישראלי.