משלחת חברות הייטק משנז'ן מבקרת בישראל

המשלחת כוללת 33 נשיאים וראשי חברות מהגדולות בסין מהתחומים ICT, מדעי החיים, אנרגיה והון סיכון, וכן נציגים משבעה ארגונים ממשלתיים המייצגים מספר מחוזות בדרום סין


00:00 ,08.06.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

המשלחת כוללת 33 נשיאים וראשי חברות מהגדולות בסין מהתחומים ICT, מדעי החיים, אנרגיה והון סיכון, וכן נציגים משבעה ארגונים ממשלתיים המייצגים מספר מחוזות בדרום סין
 
משלחת של בכירי התעשייה הסינית מהעיר שנז'ן שבדרום סין מבקרת השבוע בישראל ומקיימת סדרת מפגשים עם נציגי התעשייה בארץ. המשלחת, המאורגנת על ידי הנספח המסחרי של משרד התמ"ת בדרום סין, מקיימת במהלך ביקורה סמינר עסקי עם חברות ישראליות וכן תשתתף בוועידת איגוד תעשייות ההייטק אשר תתקיים בירושלים.
 
ממשרד התמ"ת נמסר כי מדובר במשלחת העסקית הבכירה ביותר שהגיעה לישראל עד כה משנז'ן, אחת מערי ההייטק המתקדמות ביותר בסין הגובלת בהונג קונג. המשלחת כוללת 33 נשיאים וראשי חברות מהגדולות בסין מהתחומים ICT, מדעי החיים, אנרגיה והון סיכון, וכן נציגים משבעה ארגונים ממשלתיים ממספר מחוזות. 
 
מטרת ביקורה של משלחת גדולה ומגוונת זו בארץ היא להציג את עצמה לתעשייה הישראלית, ולבחון טכנולוגיות ישראליות ושיתופי פעולה אפשריים בתחומי היעד של חבריה. בין החברות הסיניות המשתתפות במשלחת נמצאות חברת אינטרנט הנחשבת לאחת מארבע חברות האינטרנט הגדולות בעולם, העוסקת בייצור אנרגיה מפסולת, חברה גדולה בתחום התרופות ועוד.
 
מהמינהל לסחר חוץ נמסר כי משרד התמ"ת הכריז בשנים האחרונות על סין כמדינת יעד לקידום יחסי הסחר והשת"פ הטכנולוגי. כחלק ממדיניות זו נחתם לאחרונה הסכם לשיתוף פעולה במחקר ופיתוח תעשייתי ע"י שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, ושר המדע והטכנולוגיה הסיני. ההסכם צפוי להוביל לשיתופי פעולה במו"פ תעשייתי בין חברות ישראליות וסיניות בתמיכת שתי הממשלות.
 
ממשרד התמ"ת נמסר עוד כי על רקע המשבר הכלכלי בשווקים הבינלאומיים, הצטמצם בשנת 2009 היקף הסחר הבילטראלי בין ישראל וסין ב-17% לעומת שנת 2008 והגיע ל-4.56 מיליארד דולר (כולל יהלומים). הגירעון המסחרי הצטמצם בכ-16% ועמד על 2.47 מיליארד דולר. היצוא בשנת 2009 הסתכם בכ-1.04 מיליארד דולר והיבוא הסתכם בכ-3.52 מיליארד דולר.
 
במהלך הרבעון הראשון של שנת 2010 נראית מגמת התאוששות בסחר בין המדינות אשר הסתכם ב-1.5 מיליארד דולר. יצוא הסחורות הראה גידול ועמד על 464 מיליון דולר (גידול של 17% ביחס לנתוני הרבעון המקביל אשתקד), כמו כן נרשמה עלייה ביבוא אשר עמד על מיליארד דולר ( גידול של 27% ביחס לנתוני הרבעון המקביל אשתקד).
 
במהלך שנת 2009 הסתכם היצוא לסין ב- 1.04 מיליארד דולר וסימן ירידה של למעלה מ-19% לעומת נתוני 2008 (לעומת עלייה של 25% ביצוא בשנת 2008). היצוא ללא יהלומים הסתכם בכ-0.87 מיליארד דולר וסימן ירידה של מעל 20% (לעומת עלייה של 26% ביצוא ללא יהלומים בשנת 2008).
 
היבוא מסין לישראל הגיע במהלך 2009 לסכום כולל של כ-3.52 מיליארד דולר, ירידה שנתית של 17%. היבוא מסין מורכב בעיקר ממכשירים ומוצרי אלקטרוניקה (28% מכלל היבוא), טקסטיל ביגוד והנעלה (14%), מוצרי תעשיות כימיות (21%) ומתכות ופריטים מהן (9%).