משלחת חברות אלקטרוניקה ישראליות מבקרת בסין

המשלחת הכוללת בכירים מ-15 חברות ישראליות ביקרה בבייג'ין וקיימה פגישות אישיות עם נציגים של חברות סיניות בתחום מוצרי הצריכה האלקטרוניים


00:00 ,19.07.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

המשלחת הכוללת בכירים מ-15 חברות ישראליות ביקרה בבייג'ין וקיימה פגישות אישיות עם נציגים של חברות סיניות בתחום מוצרי הצריכה האלקטרוניים
 
הנספחים המסחריים של משרד התמ"ת בבייג'ין ובגואנז'ו שבדרום סין, מלווים בימים אלו משלחת של חברות ישראליות בתחום האלקטרוניקה. מטרת הביקור הינה לעודד ולסייע לחברות להעמיק את חדירתן לשוק הסיני.
 
משלחת האלקטרוניקה היא המשלחת הראשונה היוצאת לסין במסגרת תוכנית שביט, התוכנית לקידום וחיזוק היצואן הישראלי בהתמודדותו מול המשבר הכלכלי, של מינהל סחר חוץ בתמ"ת ומכון היצוא. מטרת הפרויקט הינה לסייע ליצואנים להעמיק את חדירתם לשווקים בעלי פוטנציאל צמיחה במספר תחומי יעד, ובסיוע יועצים מקצועיים.
 
המשלחת מונה 15 דרגים בכירים ברמת מנכ"לים וסמנכ"לים מ-15 חברות שונות בהן Modu,  Keynesus, Celeno, Wizcom. המשלחת  ביקרה בבייג'ין, שם קיימה מפגשים ופגישות אישיות עם חברות סיניות בתחום מוצרי הצריכה האלקטרוניים.
 
לדברי עודד ארבל, הנספח המסחרי של משרד התמ"ת בבייג'ין, "הרציונל של הפעילות הוא הבאת חברות ישראליות בעלות רכיבים או מוצרים המשולבים במוצרי צריכה אלקטרוניים. הנחת העבודה היא כי החברות הסיניות תופסות נתח שוק נכבד בסקטור זה וצפויות להמשיך ולגדול באופן משמעותי בשנים הבאות. חלק מהחברות המשתתפות בביקור זה כבר דיווחו על מפגשי המשך מוצלחים ואף לידים משמעותיים".
 
ממינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת נמסר כי בחמש השנים האחרונות גדל הסחר ההדדי בין ישראל וסין בקצב מהיר מהיקף של כ-2 מיליארד דולר (ללא יהלומים) בלבד בשנת 2004 להיקף של כ-5.3 מיליארד דולר ב-2008.
 
בחמשת החודשים הראשונים של שנת 2009 לעומת התקופה המקבילה אשתקד, קטן היצוא מסין (מכונות, ציוד חשמלי, מוצרי תקשורת והייטק) ב-42% והיבוא (מכונות וציוד חשמלי, טקסטיל, מתכות) קטן ב-22%.