משלחת גרמנית בתחום הננו-טכנולוגיה תבקר בישראל

נציגי המשלחת יבחנו שיתופי פעולה עם חברות ישראליות בתחום הבוחנות אפשרות להיכנס באמצעות שיתוף הפעולה לשוק האירופאי


00:00 ,24.03.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

נציגי המשלחת יבחנו שיתופי פעולה עם חברות ישראליות בתחום הבוחנות אפשרות להיכנס באמצעות שיתוף הפעולה לשוק האירופאי
 
משלחת מהחברה לקידום כלכלי של סאארלנד מתכננת לפגוש במסגרת כנס ננו-ישראל 2009 שייערך בעוד כשבועיים בירושלים, חברות ישראליות לטובת שיתופי מו"פ וגיוס השקעות. מספר פגישות אף מתוכננות עם חברות ישראליות הבוחנות אפשרות להיכנס באמצעות שיתוף הפעולה לשוק האירופאי. בראש המשלחת יעמוד פיטר האופטמן, מנהל חברת gwSaar, החברה לקידום כלכלי של סאארלנד ומנהל פארק המדע שלה. סאארלנד היא אחת מ-16 המדינות של הרפובליקה הפדרלית הגרמנית, והיא נחשבת כיום לאחד המרכזים החשובים בעולם בתחום הננו-ביוטכנולוגיה.
 
לדברי דב רביב, נציג מדינת סאאר בישראל, חברות שיבחרו את המדינה כבסיס לפעילותן באירופה יזכו בסל הטבות מרשים: "רכיב הסיוע הכספי העיקרי בסאארלנד מבוסס על סובסידיות השקעה מטעם המדינה, והוא כולל תמריץ כספי של עד 15% מסך ההשקעה. זוהי אחת הסובסידיות הגבוהות ביותר במערב גרמניה לחברות ובהשוואה לכל תוכניות הסיוע הכספי האחרות, זוהי הסובסידיה הגבוהה ביותר שניתן להעניק לעסקים מסוג זה (על פי חוקי האיחוד האירופי). בנוסף ניתן לקבל סובסידיה של עד 250,000 אירו, בסך מרבי של 15% מההשקעה בגין כל משרה קבועה חדשה הנוצרת במקום".
 
סאארלנד מארחת כיום קבוצה משמעותית של מכוני מחקר ופיתוח טכנולוגיים המושכים מאות חברות  ומשרדיהן הראשיים של מספר רב של חברות נאנו-טכנולוגיה גרמניות נמצאים בסאארלנד.
 
לדברי רביב, מיקומה המרכזי של מדינת סאאר בשילוב העובדה שעלויות הנדל"ן נמוכות, כוח האדם מקצועי ומיומן, הבירוקרטיה ברמה הנמוכה ביותר והתמריצים הכספיים משכנעים, עושיםאת מדינת סאאר למקום האידיאלי עבור חברות הננו הישראליות.