משלחת גדולה מאוסטרליה תגיע לכנס Watec 2007

המשלחת כוללת שלושה שרי מים ממדינות החוף המזרחי של אוסטרליה וכן כ-50 אנשי עסקים בכירים. בצורת מתמשכת הפוקדת את אוסטרליה גרמה לשינוי סדרי עדיפויות הן ברמה הפדרלית והן ברמת המדינות


00:00 ,25.10.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

המשלחת כוללת שלושה שרי מים ממדינות החוף המזרחי של אוסטרליה וכן כ-50 אנשי עסקים בכירים. בצורת מתמשכת הפוקדת את אוסטרליה גרמה לשינוי סדרי עדיפויות הן ברמה הפדרלית והן ברמת המדינות
 
משלחת חסרת תקדים בגודלה ובחשיבותה תגיע מאוסטרליה להשתתף בכנס WATEC 2007 אשר יתקיים בגני התערוכה בתל אביב. המשלחת, בארגונה של הנספחת המסחרית של משרד התמ"ת באוסטרליה נילי שלו, כוללת שלושה שרי מים מ-3 מדינות החוף המזרחי של אוסטרליה – מדינת ניו-סאות' ויילס, שבירתה סידני, מדינת ויקטוריה שבירתה מלבורן ומדינת קווינסלנד שבירתה בריזבין. כמו כן, תצטרף למשלחת מהאופוזיציה האוסטרלית שרת הצללים בתחום איכות הסביבה ממדינת דרום אוסטרליה, שבירתה אדלייד.
 
אל השרים מתלווים כ-50 אנשי עסקים הכוללים את מנכ"ל חברת המים של סידני, יו"ר ומנהלים בכירים מחברת המים של מלבורן, מנהלים בכירים מחברת המים של דרום אוסטרליה, נציב המים של קווינסלנד, מנהלי חברות מים באזורים כפריים, מנהלי תחום המים ופרוייקטים בחברות כרייה ובנייה מהמובילות באוסטרליה כגון RIO TINTO, MULTIPLEX, UNITED GROUP, נציגים מחברות ייעוץ בתחום המים ומחברות טכנולוגיה שונות ואנשי אקדמיה ועסקים בתחום מים ואיכות סביבה.
 
נילי שלו מוסרת כי "הרכב המשלחת משקף הן את הערכת האוסטרלים לעוצמה הטכנולוגית של ישראל בתחום המים והן את עומק המשבר החריף והבצורת העמוקה שפוקדת את אוסטרליה. היה לנו ברור כי תחום המים הינו תחום מרכזי בו אנו יכולים לשתף פעולה ולהגדיל באופן משמעותי את היקף הפעילות בין חברות ישראליות ואוסטרליות. לאור זאת פעלנו בצורה נמרצת יחד עם לשכת המסחר ישראל אוסטרליה על מנת להציג את ההזדמנות לשוק האוסטרלי ולשמחתנו ההיענות מהצד האוסטרלי הינה מרשימה מאוד. זה רגע יוצא דופן ודרמטי בכל הקשור למשק המים בשתי המדינות ובאפשרות ליצור שת"פ אסטרטגי שישפיע בחיוב על היחסים ביניהן לשנים רבות".
 
שלו מציינת כי בצורת מתמשכת מהחמורות ביותר פוקדת את אוסטרליה. בצורת זו גרמה לשינוי סדרי עדיפויות הן ברמה הפדרלית והן ברמת המדינות וכיום מציאת פתרונות בתחום המים וניהול נכון של משק המים הפכו להיות נושאים בעלי חשיבות לאומית עליונה. בכל המדינות נבחנת האפשרות של התפלת מי ים, ובחלק מהם כבר ישנם פרוייקטים בשלבים מתקדמים, בנוסף על כך המדינות בוחנות פתרונות בתחום מחזור מים, השקייה, אופטימיזציה של חלוקת מים וסוגיות בניהול משק מים. 
 
במהלך תערוכת Watec, יציג משרד התעשייה המסחר והתעסוקה את הפעילות במסגרת התוכנית הממשלתית לסיוע וקידום תעשיות המיםIsrael NEWTech . בין השאר, ייחשפו בתערוכה סרט תדמית, שם ולוגו, המיועדים לשרת את פעילות תעשיית המים המקומית, תוך מינוף התדמית החיובית ממנה נהנית הטכנולוגיה הישראלית על מנת לסייע לחברות המתמודדות בשווקים חדשים.