משלחת בתחום המו"פ מסין הגיעה לביקור בישראל

משלחת של 15 נציגי חברות מפארק הייטק בדרום סין הגיעה אתמול לביקור בישראל וחבריה יבקרו בפארקי ההייטק בירושלים וחיפה, בטכניון ובמכון ויצמן


00:00 ,25.05.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

משלחת של 15 נציגי חברות מפארק הייטק בדרום סין הגיעה אתמול לביקור בישראל וחבריה יבקרו בפארקי ההייטק בירושלים וחיפה, בטכניון ובמכון ויצמן
 
משלחת של 15 נציגי חברות מפארק ההיי טק בשנז'ן (דרום סין) הגיעה אתמול לביקור בישראל. המשלחת הגיעה בהמשך לסמינרים לעידוד השקעות ושת"פ במו"פ עם ישראל, שקיים הנספח המסחרי לדרום סין של משרד התמ"ת, דני טל, בחודש מרץ האחרון.
 
במהלך שהותם בארץ נציגי החברות יבקרו בפארקי ההיי טק בירושלים וחיפה, בטכניון ובמכון ויצמן ויקיימו פגישות במתימו"פ (מרכז התעשייה למרכז ופיתוח) ומשרד התמ"ת. 
 
דני טל מוסר כי מטרת הביקור להציג בפני החברות את היתרונות שבהקמת פעילות מו"פ בישראל, כמו גם היכרות עם שוק העבודה והסביבה העסקית, כצעד ראשון לקראת הקמת פעילות מו"פ בישראל. "קיימת כאן הזדמנות לעודד חברות סיניות להגיע לישראל כדי להקים כאן מרכזי מחקר ופיתוח או כדי לחבור לחברות ישראליות לצורך פיתוחים משותפים של מוצרים ויישומים", מסר טל.
 
על מנת לתמוך בהקמת מרכזי מו"פ של חברות סיניות בישראל, יזמו מינהל סחר חוץ שבמשרד התמ"ת ומתימו"פ, הזרוע הבינלאומית של המדען הראשי במשרד, הקמת פלטפורמה ייחודית לחברות סיניות שתסייע להן לעשות את הצעד הראשון בהקמת פעילות מו"פ בישראל ולהתגבר על פערים גיאוגרפיים ותרבותיים היכולים להקשות על השלבים הראשונים בהקמת פעילות מעין זו. מתימו"פ יספק, באמצעות הפלטפורמה, סיוע אדמיניסטרטיבי, משפטי ולוגיסטי לנציגי חברות סיניות שיגיעו לישראל בחודשים הראשונים לתחילת פעילותם ויעזור להם באיתור שותפים ישראליים לפעילות המו"פ שלהם.
 
ממשרד התמ"ת נמסר כי מתוך הכרה בחשיבות יחסי הסחר בין ישראל וסין ופוטנציאל הצמיחה של השוק הסיני, נפתחה בשנת 2008 הנספחות המסחרית של משרד התמ"ת בעיר גואנזו' בדרום סין.