משלחת בראשות שר הפיתוח הכלכלי של קוויבק הגיעה לישראל

סגן רה"מ ושר התמ"ת אלי ישי יחתום במהלך ביקור המשלחת על מזכר הבנות לשיתוף פעולה כלכלי עם שר הפיתוח הכלכלי החדשנות והיצוא של קוויבק


00:00 ,21.09.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

סגן רה"מ ושר התמ"ת אלי ישי יחתום במהלך ביקור המשלחת על מזכר הבנות לשיתוף פעולה כלכלי עם שר הפיתוח הכלכלי החדשנות והיצוא  של קוויבק
 
שר הפיתוח הכלכלי החדשנות והיצוא של קוויבק, קנדה, מר ריימונד בשאן, הגיע היום לביקור רשמי בישראל בליווי משלחת של כארבעים אנשי עסקים וחוקרים בתחומים שונים כגון מדעי החיים, תקשורת ומוסדות אקדמיים. במהלך ביקורו ייפגש השר מקוויבק עם סגן רה"מ ושר התמ"ת אלי ישי על מנת לדון בדרכים להגדלת שיתוף הפעולה והמיזמים המשותפים שבין חברות מישראל ומקוויבק.
 
במהלך הפגישה יחתמו שני השרים על מזכר הבנה לשיתוף פעולה בתחום הכלכלי. מטרת המזכר לספק מטריה ממשלתית שתחתיה תוכלנה חברות מקוויבק ומישראל לפעול ולהגדיל את שיתוף הפעולה בתחומי מסחר, השקעות וטכנולוגיה. המזכר מעודד שיתופי פעולה בתחומים בהם יש את הפוטנציאל הרב לכך כדוגמת תשתיות, ציוד רפואי, ביוטכנולוגיה. איכות הסביבה.
 
סגן רה"מ ושר התמ"ת אלי ישי אמר כי במשרד התמ"ת מייחסים חשיבות רבה לביקור ולמשלחת העסקית הגדולה והמגוונת המתלווה לשר בשאן בביקורו. הדבר ממחיש  את הפוטנציאל הרב הקיים בהידוק הקשרים הכלכליים והמסחריים שבין ישראל וקוויבק, בהרחבת המיזמים המשותפים וההשקעות ההדדיות.
 
יונתן לוי, הנספח המסחרי של משרד התמ"ת בטורונטו מסר כי קוויבק הינו אזור בעל חשיבות כלכלית ופוליטית, בעל מאפיינים ייחודיים הן בתרבות, בשפה ובהעדפות הצרכן.
 
עוד הדגיש יונתן לוי כי מזכר ההבנות לשת"פ הכלכלי בין ישראל וקוויבק מהווה הכרה של שתי הממשלות ביתרונות העשויים לצמוח לשתי הכלכלות משיתופי פעולה עסקיים. הזדמנויות רבות קיימות בין היתר בתעשיות התעופה וחלל, מדעי החיים והתקשורת.