משלחת בכירים מענף הביוטכנולוגיה מקוריאה ישתתפו בסמינר ביוטק ישראל 2004

השבוע הגיעה לארץ משלחת בכירים מענף הביוטכנולוגיה בקוריאה. חברי המשלחת יקיימו פגישות בישראל וישתתפו בסמינר ביוטק ישראל 2004. המשלחת אורגנה ע"י הנספחות הכלכלית בקוריאה ותהייה האורחת של המנהל לסחר חוץ בתמ"ת וכן של קרן המו"פ ישראל


00:00 ,03.05.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
השבוע הגיעה לארץ משלחת בכירים מענף הביוטכנולוגיה בקוריאה. חברי המשלחת יקיימו פגישות בישראל וישתתפו בסמינר ביוטק ישראל 2004. המשלחת אורגנה ע"י הנספחות הכלכלית בקוריאה ותהייה האורחת של המנהל לסחר חוץ בתמ"ת וכן של קרן המו"פ ישראל קוריאה.
המשלחת מונה 10 משתתפים ובראשה עומד ד"ר אינסונג צ'ה ממכון המחקר KRIBB, המכון המוביל בקוריאה בנושאי ביו-טכנולוגיה.

יוני הדר הנספח המסחרי של ישראל בקוריאה מציין שענף הביוטכנולוגיה בקוריאה מתפתח מאוד בשנים האחרונות בשל השקעות מסיביות של ממשלת קוריאה בתחום. לאחרונה התפרסמה קוריאה כאשר מדענים קוריאנים הצליחו לשבט עובר אדם. הממשלה הקוריאנית תומכת ומעודדת חברות להשקיע במחקר בתחום זה וכן למצוא שותפים בעולם. בעבר הצליחה ממשלת קוריאה בדרכים דומות להציב את תעשיית התקשורת הקוריאנית בשורה הראשונה והם מקווים לשכפל הצלחה זו גם בתחומים נוספים וביניהם ביוטכנולוגיה.

עמירם הלוי מנהל תחום אסיה במשרד התמ"ת מסר שהחברות הקוריאניות מצליחות מאוד בשנים האחרונות, אך הן מחפשות השקעות בטכנולוגיות חדשות בכדי לשמור על הפער האיכותי מול המדינות המתפתחות ובראשן סין. מכאן העניין הגדול שלהם בתעשיית הביוטכנולוגיה בישראל.

במשלחת משתתפים נציגים מKISTI , ארגון שתפקידו להוציא לפועל את המדיניות הממשלתית ליצירת תשתיות אקדמאיות ועסקיות לענף הביוטכנולוגיה וביניהן שת"פ בינ"ל.
בנוסף משתתפים במשלחת שני חוקרים בכירים משתי אוניברסיטאות ידועות –
Seoul National University ו Hanyang University , המעוניינים למצוא שת"פ בתחום המו"פ.
במשלחת משתתפים גם ארבע חברות המחפשות טכנולוגיות חדשות שניתן לשלבן בחברות בקוריאה. כמו כן משתתף במשלחת נציג משרד המדע והטכנולוגיה הקוריאני.

רקע:
סחר ישראל קוריאה: ברבעון הראשון של 2004 עמד היצוא על 79 מליון דולר -עליה של 19% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. היבוא בתקופה זו עמד על 166 מליון דולר- עליה של 29% ביבוא לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
ענפי היצוא העיקריים הם מכונות ומכשירים מכניים, אופטיים וציוד רפואי (68% מכלל היצוא- עליה של 17% ). ענפי היבוא העיקריים מכונות ומכשירים מכניים (47%- 77 מליון דולר ) וכלי רכב – 30% - 49 מליון דולר). . הייצוא לקוריאה מתמקד בשנים האחרונות בתחום התקשורת והמוליכים למחצה ולאחרונה ישנה התרחבות לתחומים נוספים.