משלחת בכירה ממדינה בברזיל מבקרת בישראל

במהלך הביקור תיפגש המשלחת ממדינת ריו גרנד דה סול עם נציגי מדינה בכירים, תבקר בפארקים תעשייתיים, בטכניון, בחברות בתחום הטלקום, ה-ITו תחום בטחון המולדת


00:00 ,28.10.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

במהלך הביקור תיפגש המשלחת ממדינת ריו גרנד דה סול עם נציגי מדינה בכירים, תבקר בפארקים תעשייתיים, בטכניון, בחברות בתחום הטלקום, ה-ITו תחום בטחון המולדת
 
משלחת ממדינת Rio Grande Do Sul מברזיל מבקרת השבוע בישראל בראשות השר לפיתוח ועניינים בינלאומיים ובהשתתפות של נציגים פרלמנטרים, נציג התאחדות התעשיינים, מפקד המשטרה הצבאית של המדינה, מזכיר הכלכלה ומזכיר התעשייה והמסחר של העיר Porto Alegre, בירת המדינה, ועיתונאים מקומיים.
 
במהלך הביקור תיפגש המשלחת עם נציגי מדינה בכירים, תבקר בפארקים תעשייתיים, בטכניון, בחברות בתחום הטלקום, ה-ITו תחום בטחון המולדת ותקיים סמינר בנושא הזדמנויות עסקיות הקיימות במדינה בשיתוף מכון היצוא ולשכת המסחר ישראל-ברזיל.
 
רועי ניר, הנספח המסחרי של משרד התמ"ת בברזיל: "מדינת Rio Grande Do Sul נחשבת למדינה בעלת פוטנציאל גבוה במיוחד בתחום המחקר והפיתוח במיוחד לאור חוק חדש שעבר שם בחודש יולי 2009 המאפשר מתן תמריצים למחקר טכנולוגי ומדעי באמצעות בניית מכניזם המאפשר עצמאות טכנולוגיות ומענקים לקידום תהליכים של מחקר עם חברות מקומיות. הממשל המדינתי מפעיל גם תמריצים להקמת פארקים טכנולוגיים וחממות טכנולוגיות".
 
במדינת Rio Grande Do Sul חיים כ-10.5 מיליון תושבים והיא נחשבת לכלכלה השמינית בגודלה בכל יבשת אמריקה הלטינית והרביעית בגודלה בתוך ברזיל עם תמ"ג של 8,151 דולר לנפש. במדינה שוכן הפארק התעשייתי השני בגודלו בברזיל והמדינה היא יצרנית המזון השלישית בגודלה בברזיל.
 
בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2009 עמד סך הסחר של ישראל עם ברזיל על סך של 687 מיליון דולר. סך היצוא הישראלי לברזיל בתקופה זו עמד על מעל ל-467 מיליון דולר (ירידה של 54% מהתקופה המקבילה אשתקד), וסך היבוא הישראלי מברזיל בתקופה זו עמד על-סך של 219 מיליון דולר (ירידה של כ-17% מהתקופה המקבילה אשתקד).