משלחת בכירה מהודו בתחום ביטחון פנים מבקרת בישראל

המשלחת נפגשה עם מפכ"ל המשטרה, ביקרה בנמל אשדוד וצפתה בהדגמה של אמצעי לחימה בקיסריה


00:00 ,19.07.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

המשלחת נפגשה עם מפכ"ל המשטרה, ביקרה בנמל אשדוד וצפתה בהדגמה של אמצעי לחימה בקיסריה
 
משלחת בכירה בתחום ביטחון הפנים (HLS) בראשות מנכ"לית המשרד לביטחון פנים של מדינת מהרשטרה בהודו הגיעה בשבוע האחרון לביקור בארץ. בין משתתפי המשלחת גם מפקד משטרת מומביי ובכירים נוספים מהמשרד לביטחון פנים והמשטרה.
 
ביקור זה של משטרת מומביי הוא ביקור גומלין לביקור משלחת החברות מישראל אצלם. במהלך ביקורה בארץ נפגשה המשלחת עם מפכ"ל המשטרה, ביקרה במתקן האימונים של משטרת ישראל ובמרכז השליטה והבקרה של העיר העתיקה. כמו כן ביקרה המשלחת בנמל אשדוד ופרויקט עיר בטוחה בעיר וצפתה בהדגמה של אמצעי לחימה בקיסריה.
 
ביום שני התקיים כנס בו הוצגו בפני המשלחת טכנולוגיות אבטחה מתקדמות של מגוון חברות ישראליות בין היתר: Rabintex, Nice, ISDS ועוד. כמו כן ניתנו הרצאות מפי בכירים לשעבר במשטרה על אופן ההתמודדות מול טרור ופשע במשטרת ישראל.
 
לדברי מפכ"ל משטרת מומביי, מר סיבאנאנדן, מטרת ביקור המשלחת הינה לשדרג את יכולות השיטור והאבטחה של משטרת מומביי ולהצטייד בציוד המתקדם ביותר על מנת למנוע התקפות טרור בעתיד. למדינת מהרשטרה יש גבול ימי ארוך כמו גם מתקפות טרור והתקוממויות עממיות כנגד הממשל, הדורשות טיפול רציני ורצוף של כוחות הביטחון.
 
מנכ"לית משרד הביטחון, הגב' איינגרה צ'נדרה אמרה בתום ביקורה כי המשלחת ראתה טכנולוגיות מעוניינות  וכי הביקור סייע למשלחת למקד את צרכיה ובשלב הבא יתקיימו פגישות עם כמה מן החברות ישראליות בהודו.
 
לדברי אלעד גוז, הנספח המסחרי של משרד התמ"ת במומביי "פתרונות אבטחה הינם צרכים חיוניים בהודו מזה זמן רב, אולם האירועים במומביי בסוף השנה הקודמת היוו נקודת מפנה בתפיסת הביטחון ודרך המחשבה של מקבלי ההחלטות. ההבנה כיום היא שיש צורך בפתרונות אבטחה כוללים ובמיוחד צורך בהכשרת אנשי אבטחה.  מדינת ישראל נהנית ממוניטין רב בתחום האבטחה בהודו, וחברות וארגונים שונים רואים בה מקור ראשון לפתרונות מתאימים וכמוקד לידע וניסיון".