משלחת בכירה מהאיחוד האירופאי תגיע לישראל לעידוד שת"פ מחקרי והשקעה בתחום הננו

המשלחת, אשר חבריה ישתתפו בכנס ננו ישראל 2009, תקדם את תוכנית המסגרת השביעית שהיקף תקציבה עומד על 50 מיליארד אירו. בראש המשלחת עומד ד"ר הרברט ואן-בוסה


00:00 ,23.03.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

המשלחת, אשר חבריה ישתתפו בכנס ננו ישראל 2009, תקדם את תוכנית המסגרת השביעית שהיקף תקציבה עומד על 50 מיליארד אירו. בראש המשלחת עומד ד"ר הרברט ואן-בוסה
 
המשלחת, שבראשה יעמדו ראש מינהלת טכנולוגיות תעשייתיות בנציבות האיחוד האירופי וראש תחום יחידת הננו במינהלת, תקדם את תוכנית המסגרת השביעית שהיקף תקציבה עומד על 50 מיליארד אירו, מתוכו 3.5 מיליארד אירו מיועד למימון מחקרים בתחום הננו-חומרים-ותהליכי יצור.
 
משלחת רמת דרג של האיחוד האירופאי תגיע לישראל בסוף החודש כדי לקחת חלק בכנס ננו ישראל 2009. המשלחת, שבראשה יעמדו ראש מינהלת טכנולוגיות תעשייתיות בנציבות האיחוד האירופי, ד"ר הרברט ואן-בוסה, וראש תחום יחידת הננו במינהלת, כריסטופר קומאניס, יקדמו במהלך שהותם בישראל את תוכנית המסגרת השביעית (ה-FP7) של האיחוד האירופי, שנועדה לעודד שיתוף פעולה מדעי ברחבי היבשת ולקדם את תחומי המחקר שימצבו את אירופה בחזית הטכנולוגיה העולמית.
 
היקף התקציב של תוכנית המסגרת השביעית עומד על 50 מיליארד אירו ל-7 שנים 2007-2013. מתוכו תקציב תוכנית ננו-חומרים-תהליכי ייצור (NMP) הנו 3.5 מיליארד. ישראל, הינה שותפה מלאה לתוכנית המסגרת ותחום הננו הישראלי נהנה מתקציב זה.
 
תוכנית המסגרת השביעית למחקר ולפיתוח טכנולוגי של האיחוד האירופי מעניקה כיום לגופים ישראליים הזדמנות ליצירת שיתופי פעולה עסקיים ומחקריים עם גופים מובילים באירופה ופותחת להם שער להשתלבות אסטרטגית במסגרות המחקר, הפיתוח והשיווק של אירופה במאה ה-21.
 
ישראל הצטרפה לתוכנית המסגרת כבר בשנת 1996 (תוכנית המסגרת ה-4) ובכך פתחה את הדלתות עבור המדענים הישראליים באקדמיה ובתעשייה לנגישות והשתתפות בתוכניות המו"פ האירופיות. מלבד התקצוב, מושגים יתרונות של רישות, נגישות לידע רחב ושימוש במתקני ומרכזי מו"פ ייחודיים של האיחוד האירופי.
 
במסגרת כנס ננו ישראל, יעביר ואן בוסה סקירה על התייחסותה של אירופה לתחום הננו בישראל. "המטרה היא לחזק את הקשר בין קהילת המחקר הישראלית לתוכנית המסגרת", אומרת ד"ר נעמי סופר, מנהלת תחום הננו-חומרים-תהליכי ייצור ב-ISERD המנהלת הישראלית לתוכנית המסגרת למו"פ של האיחוד האירופי. "עד כה חזינו בתוצאות מחקריות ישראליות מצוינות בתחום הננו וחשוב להמשיך את המומנטום החיובי של המחקר הישראלי ולשדר בריש גלי באירופה כי ישראל היא מעצמה הולכת וגדלה בתחום."
 
במסגרת הגעת המשלחת יתקיים יום מידע שמארגת ISERD המינהלת הישראלית לתוכנית המסגרת, שמיועד לקהילת המחקר הישראלית בתחום ואשר בו יוסברו התכנים והדגשים של הקולות הקוראים הבאים להגשת הצעות מחקר.