משבר היורו: השר בן אליעזר לביקור בזק בבריסל

זאת לטובת פגישת היכרות עם נציבי האיחוד האירופי החדשים. בן אליעזר: "היחלשות היורו מהווה גורם סיכון ליצוא הישראלי – המפגשים עם הנהגת הנציבות יסייעו לנו להבין את האיומים"


00:00 ,02.05.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת לטובת פגישת היכרות עם נציבי האיחוד האירופי החדשים. בן אליעזר: "היחלשות היורו מהווה גורם סיכון ליצוא הישראלי – המפגשים עם הנהגת הנציבות יסייעו לנו להבין את האיומים"
 
שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, בנימין (פואד) בן אליעזר, ומנכ"ל משרדו שרון קדמי יצאו לאחרונה לביקור בן יום בבריסל, במהלכו נפגשו עם שלושה נציבים מתוך חמישה נציבים באיחוד האירופי המחזיקים בתיקים כלכליים ומקבילים לתחומי פעילות משרד התמ"ת. בנוסף נפגש השר עם חברי פרלמנט אירופי, ובכירי בנק פורטיס, הבנק הגדול בבלגיה.
 
בן אליעזר מסר כי הביקור תוכנן במטרה להכיר את נציבות האיחוד האירופי, אשר נכנסה לתפקידה בתחילת השנה. "אני מייחס חשיבות רבה להכרה אישית עם הנהגת גוש הסחר הגדול בעולם, האחראי על 40% מהיצוא העולמי, במטרה לבחון העמקת שת"פ עימם". הוא מסר כי כעת, יינתן דגש רב במהלך הביקור למשבר הכלכלי הפוקד את יוון ומאיים על מדינות נוספות באיחוד האירופי. "אנו ממפים כיום את האפשרויות לתרחישים שונים, ואני חושב שהמפגשים עם ההנהגה הכלכלית של האיחוד יסייעו לנו בתהליך זה".
 
האיחוד האירופי הינו שותף הסחר הגדול של ישראל ויעד לכשליש מהיצוא הישראלי. השקעות ישראליות רבות ממוקמות באירופה.
 
לדברי השר בן אליעזר, "כבר היום המשבר באירופה משפיע על האופן בו נתפסת אמינות המנגנונים המוניטריים האירופיים, ומכאן היחלשות היורו מהווה גורם סיכון ליצוא הישראלי".
 
לדברי מנהל מינהל סחר חוץ בתמ"ת, בועז הירש, משרד התמ"ת בנה במשך השנים תשתית סחר מפותחת עם האיחוד האירופי אשר על גבה מתנהל היום הסחר עם אירופה. "בקנה מצויים תהליכים נוספים, כגון מו"מ על הסכם סחר חופשי בשירותים, אשר השר בן אליעזר מבקש להאיצו ולהגביר שת"פ בתחום מדיניות התעסוקה". לדברי הירש, מושם כיום דגש רב על בניית והרחבת היחסים עם מדינות ה BRIC, אך עדיין מרבית סחר החוץ הישראלי הינו עם המערב ואין להזניחו, בעיקר כאשר מערבולת המשבר מרחפת מעל אירופה והדבר יכול לגרום למשק הישראלי נזקים.