מקסיקו וישראל מרחיבות את שיתוף הפעולה בתחום התקשורת ה- IT

כ- 120 אנשי עסקים השתתפו השבוע במפגש עסקי בתחום התקשורת וטכנולוגית המידע שערך הנספח הכלכלי של התמ"ס במקסיקו, יצחק קסטיאל, בשיתוף ארגון ספקי התקשורת המקסיקאית (ANATEL).


00:00 ,02.10.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
כ- 120 אנשי עסקים השתתפו השבוע במפגש עסקי בתחום התקשורת וטכנולוגית המידע שערך הנספח הכלכלי של התמ"ס במקסיקו, יצחק קסטיאל, בשיתוף ארגון ספקי התקשורת המקסיקאית (ANATEL).

מטרת הכנס הייתה לחשוף את מקבלי ההחלטות בחברות המקסיקאיות לטכנולוגיה הישראלית ולעודד אותם לבקר בתערוכת הדגל של ישראל TELECOM 2002 שתתקיים בחודש נובמבר השנה.

יו"ר מלל מערכות, עמירם שור, היה המרצה הבכיר באירוע. בהרצאתו נתן סקירה על האקלים העסקי בישראל כיום, סקר את ענף התקשורת והדגיש את היכולות שיש לישראל להציע למקסיקו כגון: כח אדם מיומן, יצירתיות וכושר האלתור וההמצאה של המהנדסים הישראלים, מהירות הפיתוח של מערכות תקשורת והתמיכה הממשלתית אשר להן זוכות החברות הישראליות.

הנספחות הכלכלית של התמ"ס במקסיקו ארגנה ליו"ר מלל סידרת פגישות עם בכירי סקטור התקשורת במטרה להזמינם לתערוכת TELECOM 2002. להערכתו של הנספח הכלכלי של התמ"ס במקסיקו, יצחק קסטיאל, סידרת פגישות אלו יביאו תוצאות ולתערוכה תגיע משלחת מקסיקאית שתכלול נציגים מחברות מקסיקאיות כגון TELMEX, TELEFONICA, IUSACELL, UNEFON ועוד.

שוק התקשורת המקסיקאי הינו בין הפתוחים והצומחים ביותר בעולם, מהווה כ-4% מהתל"ג והסתכם בשנת 2001 ב- 24 מיליארד דולר. "פוטנציאל זה הביא לכך שחברות הישראליות בשלוש השנים האחרונות פתחו משרדים וביצעו עסקאות עם חברות מקומיות כגון: TTI, ECI, חברת מר תקשורת, COMVERSE ועוד", אמר הנספח קסטיאל.

הסחר בין מקסיקו וישראל הולך ומתרחב בשנים האחרונות כתוצאה מהיתרונות אשר מעניק הסכם הסחר החופשי ליצואנים משתי המדינות. הסקטורים העיקריים אשר מרכזים את מרב הסחר הינם תחומי התקשורת וטכנולוגית המיידע. בשנת 2001 הסחר בין ישראל ומקסיקו הסתכם ב- 155.2 מיליון דולר כאשר כ-62% מיוחס לסקטורי התקשורת, תוכנה וטכנולוגיית המידע.
במהלך המחצית הראשונה של 2002 הייתה ירידה של 8.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ביצוא הישראלי למקסיקו והוא עמד על 76.6 מליון דולר בעוד שהיבוא ממקסיקו המהווה רק כ- 12% מהסחר עלה ב- 66% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ועמד על 10 מליון דולר.