מפגש ראשון של "מועדון העסקים הישראלי" ברומניה

במסגרת מועדון העסקים יתקיימו מפגשים חברתי/עסקי בין חברי קהילת העסקים הישראלית אשר פועלת ברומניה, וחבריו יעודכנו בפעילות המחלקה הכלכלית במקום


00:00 ,05.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
במסגרת מועדון העסקים יתקיימו מפגשים חברתי/עסקי בין חברי קהילת העסקים הישראלית אשר פועלת ברומניה, וחבריו יעודכנו בפעילות המחלקה הכלכלית במקום

"מועדון העסקים הישראלי" בבוקרשט, רומניה התכנס לראשונה בשבוע שעבר. למפגש הראשון הגיעו כ-100 אנשי עסקים. המועדון הינו ביוזמת הנספחות המסחרית של משרד התמ"ת בבוקרשט.

ארנון ארבל הנציג הכלכלי של התמ"ת בבוקרשט אמר כי מטרת מועדון העסקים היא לקיים מפגש חברתי/עסקי בין חברי קהילת העסקים הישראלית אשר פועלת ברומניה, כלי לעדכון הדדי בין המח' הכלכלית וקהילת העסקים הישראלית וכן בסיס להתקשרות לחברות ישראליות חדשות המבקשות ליצור שת"פ עם חברות ישראליות הפועלות זה מכבר ברומניה.

המפגש הראשון, התקיים במלון מונטה-נלי (בהנהלה ישראלית), שגרירת ישראל ברומניה נשאה דברי ברכה, כמו כן נערכה הרצאה של מנהל ה"מכון לדמוקרטיה" הרומני על המצב והמבנה הפוליטי של רומניה 3 ימים לפני הבחירות הכלליות ברומניה.
ארנון ארבל – הנספח המסחרי של משרד התמ"ת בבוקרשט עידכן על פעילות המחלקה הכלכלית ותמונת מצב על יחסי הסחר הבילטרליים בין המדינות.

עוד ציין ארבל כי בכוונתו לכנס את המועדון פעם בחודש. במהלך המפגשים יאזינו המשתתפים להרצאות של בכירי המשק הרומני ואורחים מישראל, יעודכנו על הפעילות הכלכלית מסחרית ואף יוכלו להעלות בעיות ובקשות. בעתיד יקבלו חברי המועדון הנחות בבתי עסק של עמיתיהם.

התגובות ליוזמה היו חיוביות ביותר ולדברי אנשי עסקים רבים מועדון זה חיוני ומתקבל בברכה בקרב חברי קהילת העסקים.

רקע:
ברומניה ישנה פעילות עסקית ישראלית רבה בתחומי ההיי-טק, אנרגיה, טקסטיל, תשתיות חקלאות ומזון. בשנה האחרונה אנו עדים לצמיחה גדולה מאוד בהשקעות הישראליות ברומניה כתוצאה ממכלול סיבות כגון התקרבות רומניה לא"א (ככל הנראה תצטרף כחברה בתחילת 2007), הפיכתה לחברה בנאט"ו, מדדים כלכליים טובים מאוד בשנים האחרונות, והתחזקותה כמרכז כלכלי במזרח אירופה.

סך הסחר הבילטראלי עם רומניה בחודשים ינואר – ספטמבר השנה הסתכם בכ 160 מיליון דולר לעומת 120 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, עליה של 25%, מהם $95 מיליון יצוא ישראלי, לעומת 65$ מיליון יצוא אשתקד, עליה של 37%.
כ-50% מהיצוא הוא של מוצריי היי-טק. ענפי יצוא בולטים נוספים הם: יהלומים, כימיה ופלסטיקה.

ענפי היבוא העיקריים הם: מתכות, עץ, אבנים יקרות, ומכונות.