מפגש פסגה בין חברות מים ישראליות וחברות מים עירוניות מובילות בטורקיה

13 חברות מים ישראליות מובילות ייפגשו עם 54 חברות מים טורקיות ו-16 חברות מים מוניציפאליות מכל רחבי טורקיה


00:00 ,12.06.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

13 חברות מים ישראליות מובילות ייפגשו עם 54 חברות מים טורקיות ו-16 חברות מים מוניציפאליות מכל רחבי טורקיה
 
היום תערוך הנספחות המסחרית של משרד התמ"ת באיסטנבול אירוע בנושא "פתרונות לניהול משק המים העירוני". מדובר באירוע ייחודי שמפגיש לראשונה במקום אחד בין כל השחקנים המרכזיים במשק המים הטורקי לבין תעשיית המים הישראלית ומתמקד בפתרונות לאתגרים בשוק המים המוניציפאלי.
 
באירוע ישתתפו 13 חברות מים ישראליות מובילות, 54 חברות מים טורקיות ו-16 חברות מים מוניציפאליות מכל רחבי טורקיה אשר מספקות מים ל-70 מיליון איש, ומהוות, למעשה, את כלל משק המים הטורקי.
 
השתתפותם במפגש חשוב זה הינה תוצאה של פעילות הנספח המסחרי של משרד התמ"ת באיסטנבול, דורון אברהמי, אשר יזם את האירוע.
 
במהלך היום יערכו למעלה מ- 200 פגישות אישיות בין החברות הישראליות לחברות הטורקיות השונות. הפגישות צפויות להוביל להעמקת הקשר הקיים ולשיתופי פעולה עתידיים בין התעשייה הישראלית לחברות הטורקיות. בכנס יופיעו נציגים בכירים של חברת המים הלאומית הטורקית DSIונשיא בנק Positivבטורקיה, שהינם אנשי מפתח במשק המים הטורקי.
 
לדברי בועז הירש, המשנה למנכ"ל ומנהל המינהל לסחר חוץ, מדובר באירוע מפתח, הן מבחינת גודלו והן מבחינת יכולת החדירה של הנספחות המסחרית לרוב המכריע של שחקני המים המובילים בטורקיה. חשיבות האירוע נובעת, לדברי הירש, גם מהעובדה שתחום טכנולוגיות המים הוגדר כמנוע צמיחה לאומי ע"י משרד התמ"ת ומהעובדה שטורקיה הינה שוק יעד מרכזי לתעשייה הישראלית, ואירוע זה, של הנספחות המסחרית של משרד התמ"ת, יחד עם מכון היצוא ו- Israel NEWTechישמש זרז לפיתוח קשרי הסחר עם שותפה חשובה כטורקיה.
 
דורון אברהמי, הנספח המסחרי באיסטנבול, אמר כי "טורקיה הינה שוק יעד מבטיח בתחומי המים והסביבה. אירוע זה הוא יריית הזינוק הפותחת שרשרת של אירועי מים וסביבה בטורקיה, כאשר גולת הכותרת שלה הינה The World Water Forum, כינוס המים הבינ"ל אשר צפוי להתקיים בטורקיה בשנת 2009".