מעל שישים חברות ישראליות כבר פתחו משרד מקומי בהונג קונג

חברות ישראליות מוצאות הזדמנויות עסקיות בסין והונג קונג


00:00 ,02.05.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
חברות ישראליות מוצאות הזדמנויות עסקיות בסין והונג קונג

"מעל שישים חברות ישראליות כבר פתחו משרד מקומי בהונג קונג וזאת בנוסף לחברות הישראליות הרבות שעובדות בהונג קונג דרך מפיץ מקומי. הונג קונג נחשבת לבסיסן של חברות רב לאומיות רבות המעונינות לפעול באסיה בכלל ובסין בפרט. קרבתה היחסית של הונג קונג לאזורי ההייטק בשנזיין ושנחאי והאווירה הכלכלית הנוחה מאפשרות לחברות זרות לפעול מהונג קונג כלפי סין וליהנות מסביבת עסקים מערבית תומכת" - כך אמרה אורנית אבידר הנציגה הכלכלית של התמ"ת בהונג קונג לאחר השתתפות 10 חברות מישראל בתערוכת ICT בהונג קונג לטלקום, טכנולוגיות מידע ותוכנה שהתקיימה במהלך חודש אפריל בהונג קונג, והוגדרה על ידי המשתתפים מישראל כמוצלחת ביותר.

אורנית אבידר הנציגה הכלכלית של התמ"ת בהונג קונג מציינת כי החברות בישראל כללו את אריקום, ויולה, יתרן,וויב אי פי, איי.אר. לן, מג'יק, אמ.טי.אס, מיילסטון, ראד, וריברהד. לדברי נציגי החברות התערוכה איפשרה להן לפתח שיתופי פעולה והיכרויות עם גורמים רלוונטים מרחבי אסיה בכלל ומסין בפרט.

אורנית אבידר מציינת כי במהלך חודש אפריל 2004 התקיימה תערוכת ICT בהונג קונג לטלקום, טכנולוגיות מידע ותוכנה. בתערוכה השתתפו 10 חברות מישראל בארגון המכון הישראלי ליצוא ושיתוף פעולה בינלאומי והנציגות הכלכלית של ישראל בהונג קונג. בראש המשלחת מישראל עמד המשנה למנכ"ל מכון היצוא ומנהל חטיבת ההיי-טק, מר יאיר אופק, אשר גם הירצה במהלך הכנס בנושא שיתופי פעולה משולשים בין ישראל-הונג קונג – סין.

בתערוכת ה ICT השתתפו 480 חברות מכל רחבי העולם. בין הביתנים הלאומיים ניתן היה למצוא מלבד הביתן הישראלי ביתנים מארה"ב, סין, קנדה, אוסטרליה והודו וחברות ממדינות רבות אחרות. תערוכת ה-ICT התקיימה במסגרת תערוכת האלקטרוניקה בהונג קונג השניה בגדולה בעולם בה הציגו כ- 1900 חברות והשתתפו כ- 40,000 קניינים מאסיה ורחבי העולם.

עמירם הלוי מנהל תחום אסיה והפסיפיק במשרד התמ"ת מציין שהיצוא הישראלי להונג קונג בשנת 2003 עמד על 1.4$US מיליארד, גידול של 8.8% לעומת 2002. ייצוא מכונות, ציוד חשמלי ומכשירים וציוד אופטי בשנת 2003 היווה 138$US מיליון . לדברי מר הלוי ברבעון הראשון של 2004 כבר ניכרת עליה נוספת ביצוא.
ברבעון הראשון של שנת 2004 עמד היצוא להונג קונג על סך של 301.8 מליון דולר (עליה של 24% לעומת היצוא בתקופה המקבילה אשתקד). ענף היצוא העיקרי הינו יהלומים ואבני חן היבוא בתקופה זו עמד על 241.6 מליון דולר (עליה של 28% לעומת התקופה המקבילה אשתקד) . ענף היבוא העיקרי בתקופה זו- יהלומים ואבני חן.

ביבוא לישראל נרשמה ירידה של 26%, ל- 883 מיליון דולר. עיקר הירידה ביבוא נבעה מירידה ביבוא היהלומים (47% ירידה , ל- 380 מיליון דולר). ביבוא מכונות ומכשירים נרשמה עליה של 17% והם היוו 27% מכלל היבוא.

מאיר קורן, נציג מג'יק לאסיה פסיפיק מסר במהלך הכנס נוצרו הזדמנויות ושיתופי פעולה משמעותיים עם חברות מובילות בסין בתחום התוכנה והאינטגרציה. להערכתנו ההזדמנויות יובילו בעתיד הקרוב לחתימה על הסכמים להפצת מוצרי מג'יק ולחדירה רחבה בכל רחבי סין, בהיקף מוערך של 20 מיליון דולר.

מעוז טננבאום מנכ"ל 'מיילסטון', המייצגת את חברת 'מאביקס' הישראלית ציין כי מאביקס מתמודדת כיום על שני מכרזים ממשלתיים חשובים להעברת וידאו דיגיטלי בהונג קונג. המכרזים כוללים פריסת מצלמות בערוצי תחבורה ומקומות ציבוריים בהונג קונג והעברת המידע על ידי 'מאביקס' לחדרי הבקרה לצורך ניטור ופיקוח.

משה רכס, מחברת 'אריקום' מסר שהשוק בהונג קונג וסין מהווה הזדמנות עסקית לחברות ישראליות במיוחד בתחומי האינטגרציה בין מחשבי על למחשבי יד ושילוב בין מערכות דיבור ותוכן בשילוב על מכשיר אחד. השוק האסייתי נחשב לשוק המתפתח ביותר בעולם כיום בתחומים אלו.

ד"ר אורן קאופמן, נציג חברת יתרן ביפן ואסיה סיפר כי 'יתרן' מרחיבה את פעילותה באסיה ובעיקר בסין לאחר שביססה את מעמדה ביפן, טיוואן ומדינות נוספות באזור. במסגרת התערוכה יצרנו קשרים מול השוק הסיני שיאפשרו את הרחבת פעילותנו והמכירות.