מעורבות מוגברת של חברות ישראליות במעבר לשידורים דיגיטליים בסין

8 חברות ישראליות בתחום השידורים הדיגיטליים מציגות פתרונות כוללים במסגרת תערוכת CCBN. השוק הסיני הוא השוק הגדול ביותר בעולם עם 350 מיליון בתי אב


00:00 ,02.04.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

8 חברות ישראליות בתחום השידורים הדיגיטליים מציגות פתרונות כוללים במסגרת תערוכת CCBN. השוק הסיני הוא השוק הגדול ביותר בעולם עם 350 מיליון בתי אב 
 
שר הרשות הלאומית לרדיו וטלוויזיה של סין, וואנג טאיחואה, נפגש עם שגריר ישראל בסין, בביתן הלאומי של ישראל בתערוכת ה-CCBN, התערוכה הגדולה ביותר בתחום השידורים הדיגיטליים בסין המתקיימת בימים אלו.
 
במהלך הביקור בביתן ישראל השר הסיני אמר כי "אין לי ספק שלחברות הישראליות תהיה תרומה רבה בתהליך המואץ שעוברת סין למעבר לשידורים דיגיטליים כוללים".
 
יש לציין כי השר הסיני הגיע במיוחד לביתן הישראלי על מנת ללמוד על הפתרון הישראלי הכולל בתחום השידורים הדיגיטליים, אשר מאגד בתוכו טכנולוגיות מתקדמות של שמונה חברות ישראליות בתחום: NDS, סקופוס, V-BOX, אמבלייז-ויקון, אורקה, קרמר, ביטבנד ו-TMT.
 
עודד ארבל, הנציג הכלכלי בסין אמר כי פתרון זה מוצג לראשונה במסגרת הביתן הלאומי בתערוכת ה-CCBNומהווה יוזמה של הנציגות הכלכלית של משרד התמ"ת בסין. ארבל אמר כי "אנו רואים עניין רב מהצד הסיני לפתרון הכולל שמוצג  בתערוכה, החברות הישראליות מתחילות להבין את היתרונות השיווקיים והמסחריים הטמונים בהצגת מוצר כולל ולא מוצרי נישה בלבד". 
 
עוד יצוין כי מתוך 350 מיליון בתי האב בסין מחוברים כבר היום כ-120 מיליון לכבלים. נתון זה הופך את סין לשוק הגדול בעולם (גדול משמעותית מהשוק האמריקאי). לא מכבר החליט הממשל המרכזי הסיני לעבור לשידורי טלוויזיה דיגיטליים בכל סין עד לשנת 2015, עם זאת, יש לצפות כי אזורים מרכזיים בסין כבר ייהנו משידורים דיגיטליים עד לשנת 2008, לקראת המשחקים האולימפיים.
 
יו"ר הוועדה המארגנת של ה-CCBN, ציינה כי מאחר שמדובר בפעם הראשונה שמדינה מציגה פתרון כולל בתחום השידורים הדיגיטליים, הביתן הישראלי זוכה לעניין רב מצד הקהל הסיני. לטענתה, אפקט הראשוניות יפעל לטובת החברות הישראליות בהשגת נתח שוק משמעותי בסין.
 
מנהל מחלקת אסיה במשרד התמ"ת, עמירם הלוי, מסר כי היקף הסחר ההדדי עם סין בסיכום שנת 2005 עמד על סך של 2.99 מיליארד דולר. היצוא בתקופה זו הסתכם ב-725 מליון דולר (ירידה של 5.7% לעומת 2004). עיקר הצמצום ביצוא נרשם ביצוא מכונות ומכשירים (33% מהיצוא , 27% קיטון) מוצרים רפואיים ואופטיים (17% מהיצוא , 19% קיטון). בשאר הענפים נשמרה מגמת הגידול: מוצרים כימיים (22% מהיצוא ו- 40% גידול) יהלומים (15% מהיצוא ו-12% גידול) ומתכות (6.6% מהיצוא 54% גידול) .
 
הלוי מסר עוד כי ההערכה היא שהירידה ביצוא לסין נובעת מהצלחת מאמצי הממשל הסיני לצנן את הכלכלה המקומית, לאחר הביקושים הערים בשוק זה בשנים האחרונות. ניתן להעריך שמגמה זו תימשך גם בשנת 2006. כמו כן, בהיות סין כיום המקום הזול בעולם מבחינת עלויות יצור, יותר חברות ישראליות בתחום ההייטק, ההלבשה והציוד החקלאי מעבירות חלק מפסי הייצור שלהן לסין, צעד שמאפשר לחברות להתחרות בשוק המקומי כמו גם בשווקים הבינ"ל ביעילות רבה יותר.
 
היבוא מסין לישראל בתקופה זו הסתכם ב-2,263 מיליון דולר (עלייה של 20.2% לעומת 2004). זאת כתוצאה מגידול ביבוא מכונות ומכשירים (35% מסך היבוא, 29% גידול) טקסטיל (20% מסך היבוא, 10% גידול) ומוצרים כימיים (8.5% מהיבוא שהם 43% גידול).