מסוף רבין: סוכלה הברחת 30 כלי נשק ותחמושת

עובדי המכס במעבר הגבול סיכלו אתמול הברחה של 24 אקדחים ו-6 רובי M16שהיו מוסלקים בתוך תבניות מתכת והיו כלולות במשלוח שיועד ליבואן פלסטיני מיהודה ושומרון


00:00 ,02.04.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

עובדי המכס במעבר הגבול סיכלו אתמול הברחה של 24 אקדחים ו-6 רובי M16 שהיו מוסלקים בתוך תבניות מתכת והיו כלולות במשלוח שיועד ליבואן פלסטיני מיהודה ושומרון
 
לפני שלושה שבועות הגיע למעבר הגבול ערבה ע"ש רבין משלוח מסחרי של בגדים וכן 6 תבניות מתכת יצוקות אשר היו מיועדים ליבואן פלסטיני. הבגדים שוחררו מהמכס ואילו לגבי התבניות ביקש מעריך המכס נתונים נוספים, כגון יעודן ובינתיים עיכב את שחרורן. רק אתמול הודיע היבואן כי התבניות מיועדות לייצור סוליות נעליים וביקש לאפשר לו להחזירן לירדן במידה ולא ניתן לשחררן.
 
מעריך המכס ובודק המכס החליטו לערוך בדיקה ביטחונית לתבניות. קידוח של חור בתבניות העלה כי היא חלולה. לאור זאת הוחלט על ניסור התבנית שחשף אקדח עטוף במטלית. למקום הוזעקו כוחות הביטחון, חבלני משטרה וכן מכבי האש של אילת שהתבקשו לעזור בניסור ופירוק התבניות.
 
בסיכום החיפוש התברר כי בשש התבניות הוסלקו 20 אקדחים מסוג FN, שישה רובי אמ-16, שני אקדחי גלוק 19, אקדח מסוג CZ, ואקדח ברטה אחד. כמו כן נמצאו גם 23 מחסניות ושני שוקרים חשמליים.
 
המשך הטיפול והחקירה הועברו לכוחות הביטחון.