מנתוני בססח עולה: שיפור במוסר התשלומים ליצואני ההיי-טק הישראלים

ההתאוששות העולמית בענף ההיי-טק באה לידי ביטוי גם במוסר התשלומים העולמי ליצואני ההיי-טק הישראלים. מנתוני בססח, עולה כי ברבעון הראשון של שנת 2004 חלה ירידה בהיקף הפיגורים בתשלומים ליצואני ההיי-טק הישראלים, לעומת התקופה המקבילה אשתקד


00:00 ,24.05.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
דוד מילגרום (בתמונה משמאל), מנכ"ל בססח: למרות ירידה של 43% בהיקף הפיגורים בתשלום חובות, ענף ההיי-טק ממשיך להיות אחד הענפים המסוכנים ליצואנים

ההתאוששות העולמית בענף ההיי-טק באה לידי ביטוי גם במוסר התשלומים העולמי ליצואני ההיי-טק הישראלים. מנתוני בססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי, מקבוצת הכשרת היישוב, עולה כי ברבעון הראשון של שנת 2004 חלה ירידה בהיקף הפיגורים בתשלומים ליצואני ההיי-טק הישראלים, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לדברי דוד מילגרום, מנכ"ל בססח, ברבעון הראשון של שנת 2004 חלה ירידה של כ – 43% בסך היקף בפיגורים בתשלום מצד לקוחות בחו"ל לחברות היי-טק ישראליות, לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

מנתוני בססח המבטחת אשראי לכ – 500 יצואנים ישראלים ובהיקף של כ – 5 מיליארד דולר בשנה, עולה כי שיא הפיגורים בתשלומים ליצואנים ישראלים בענף ההיי-טק היה ברבעון האחרון של שנת 2002 ובראשית 2003. השיפור במוסר התשלומים ליצואני ההיי-טק הישראלים החל בחודש מאי 2003, ומאז נמשכת הירידה בפיגורים בתשלום.

"יחד עם זאת" אומר מילגרום, "למרות השיפור במוסר התשלומים בענף, על פי נתוני בססח עולה כי ענף ההיי-טק ממשיך לעמוד בראש רשימת ענפי הייצוא המסוכנים ליצואן הישראלי והיקף הפיגורים והחובות האבודים בתחום זה ממשיך להיות גבוה משמעותית ביחס לענפי ייצוא אחרים".