מנתוני בססח עולה: כ-13% מהפיגורים בתשלום של חברות במשק הופכים לחובות בעייתיים לגבייה

13% מהפיגורים בתשלום של חברות במשק הישראלי לספקים שונים, כאשר הפיגור הנו מעל 60 יום, הופכים בסופו של דבר לחובות בעייתיים, שבעלי החוב מתקשים לגבותם. כך עולה מנתוני בססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי מקבוצת הכשרת היישוב, בהתייחס לאשראי המבוטח על ידה ולנתוני


00:00 ,04.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
שיפור של כ - 15% לעומת שנה קודמת

13% מהפיגורים בתשלום של חברות במשק הישראלי לספקים שונים, כאשר הפיגור הנו מעל 60 יום, הופכים בסופו של דבר לחובות בעייתיים, שבעלי החוב מתקשים לגבותם. כך עולה מנתוני בססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי מקבוצת הכשרת היישוב, בהתייחס לאשראי המבוטח על ידה ולנתוני גבייה נכון לסוף הרבעון הראשון 2004. במקרים אלו גביית החוב מהלקוחות הגיעה לערכאות משפטיות ובססח שילמה בגינם תמלוגי ביטוח למבוטחיה. עוד עולה מנתוני בססח המבטחת עסקאות אשראי בסכום של מעל חמישה מיליארד דולר הן בתחום סחר החוץ והן בשוק המקומי, כי במחצית השנייה של 2003 חלה ירידה של כ – 15% ביחס הפיגורים בתשלום ההופכים לחובות בעייתיים לגבייה, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

לדברי רון ויסברג, יו"ר בססח, "נתונים אלו מצביעים על כך שאל לספקים להקל ראש בפיגורים בתשלום מצד לקוחותיהם, וכי שיעור נכבד מפיגורים אלו הופכים בסופו של דבר לחובות שסיכויי הגבייה שלהם נמוכים עד מאוד. עם זאת אנו עדים לשיפור מסוים ביכולת התשלום של החובות לספקים גם מצד לקוחות שמאחרים בתשלום והדבר מבטא שיפור מתון במצב המשק".