מנכ"ל ענקית התקשורתBT מתכוון לבחון אפשרות לשיתוף פעולה עם ישראל

מנכ"ל בריטיש טלקום, מר בן וורוואין, מסר בתום ביקורו הראשון בישראל כי בכוונתו לבחון אפשרות לשיתוף פעולה עם ישראל בדומה לפעילות של BTבעמק הסיליקון. ורוואיין ועימו נשיא התאחדות התעשיינים ההולנדי, מר יאן קמינחה, וסגן נשיא לשכת המסחר הולנד-ישראל הארי ואן דן בא


00:00 ,19.01.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל בריטיש טלקום, מר בן וורוואין, מסר בתום ביקורו הראשון בישראל כי בכוונתו לבחון אפשרות לשיתוף פעולה עם ישראל בדומה לפעילות של BT בעמק הסיליקון. ורוואיין ועימו נשיא התאחדות התעשיינים ההולנדי, מר יאן קמינחה, וסגן נשיא לשכת המסחר הולנד-ישראל הארי ואן דן באך שהו בישראל כאורחי המינהל לסחר חוץ במשרד התמ"ת.
 
מ"מ רוה"מ, ושר האוצר והתמ"ת אהוד אולמרט, אשר ניפגש עימם, ציין כי הוא רואה חשיבות גבוהה בקיום הפגישה דווקא בימים אלה, מכיוון שהדבר מאותת על האמון שרוכשים משקיעים זרים לכלכלה הישראלית, ליציבותה ולסיכוי להמשך צמיחה מהירה גם בשנים הקרובות. בפגישה הציע השר אולמרט ל- BT להקים קרן מו"פ משותפת עם מדינת ישראל, בחסות משרד המדען הראשי.
 
ורוואיין ציין כי התרשם עד מאוד מהפעילות המתקיימת בתחום התקשורת בארץ וכי הוא מצא עניין רב בטכנולוגיות השונות שהוצגו בפניו. יצוין כי במפגש מצומצם שהתקיים עם ראשי תעשיית התקשורת הישראלית שטח  ורוואיין את משנתו ומשנתה של BT לגבי ההתפתחות הצפויה בעולם התקשורת בחמש השנים הקרובות.
 
רועי פישר, הנספח המסחרי בהולנד ומירון הכהן הנספח המסחרי בבריטניה מוסרים כי לקראת ביקורם, ציינו קאמינחה וורוואיין שהם מכירים בייחודה של הטכנולוגיה הישראלית ומאמינים כי לטכנולוגיה יהיה תפקיד מכריע במשיכת השקעות חדשות לישראל. ברקע הדברים יש לציין כי היקף הסחר עם בריטניה גדל בשנת 2005 בכ – 11 אחוזים לעומת השנה הקודמת וכי היקף הסחר עם הולנד בשנת 2005 גדל בכ- 9 אחוזים לעומת שנת 2004.
 
במהלך הביקור נפגש ורוואיין  עם בכירי המשק הישראלי עם נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר וכן עם ראשי חברות תקשורת רבות. מטרת הביקור היא לימוד ההזדמנויות העסקיות בישראל עבור התעשייה ההולנדית בכלל ועבור BT בפרט.
 
רקע
 
בן וורוואין, מכהן מזה כארבע שנים מנכ"ל קבוצת בריטיש טלקום ונחשב לאחד המנהלים המוערכים באירופה. בריטיש טלקום היא מחברות התקשורת הותיקות בעולם. החברה מפעילה כ – 30 מיליון קווי טלפון. מעסיקה כ – 100 אלף עובדים, במחזור מכירות של כ – 19 מיליארד לירות סטרלינג (כ – 36 מיליארד דולר). החברה הציגה בשנת 2004 רווח נקי לאחר מס של כ – 1.4 מיליארד לירות סטרלינג. בריטיש טלקום דורגה בסקר גרטנר במקום ה – 8 מבין חברות התקשורת המובילות בעולם.