מנכ"ל משרד רוה"מ: אולמרט מעורב אישית בהשגת פתרון למשבר שחרור המזון בנמלים

איגוד לשכות המסחר מדווח כי אומנם ישנה התקדמות בשחרור מוצרי מזון מתחנות ההסגר אך עדיין קיים פיגור של כשבועיים בטיפול. הצפי הוא כי עד סוף החודש הפיגורים יסתיימו


00:00 ,08.07.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

איגוד לשכות המסחר מדווח כי אומנם ישנה התקדמות בשחרור מוצרי מזון מתחנות ההסגר אך עדיין קיים פיגור של כשבועיים בטיפול. הצפי הוא כי עד סוף החודש הפיגורים יסתיימו
 
רענן דינור, מנכ"ל משרד ראש הממשלה שיגר מכתב לאוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בעקבות פנייתו של לין לראש הממשלה, להתערב בעניין מצב החירום בנושא שחרור מזון בנמלים, בו ציין כי ראש הממשלה התערב אישית בהשגת פתרון למשבר שחרור המזון בתחנות ההסגר בנמלים. לדבריו, מדובר "בסוגיה מהותית בעלת השלכות רוחב, בה אנו מטפלים בכובד ראש."
 
דינור ציין במכתבו, כי "בישיבת הממשלה מיום 22 ביוני 2008, הנחה ראש הממשלה את שר המשפטים, בתיאום עם משרד הבריאות, להכין תזכיר חוק המגן על עובדי ציבור שפעלו בתום לב בעת מילוי תפקידים ולהגישה לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה. בנוסף, הנחה ראש הממשלה את שר הבריאות לפעול באופן מיידי למניעת עיכובים בשחרור מזון, גם אם כרוך הדבר בסטייה מנהלי משרד הבריאות, תוך הפעלת שיקול דעת בשים לב לאחריות משרד הבריאות בתחום בריאות הציבור, וזאת למשך חודשיים בשלב זה."
 
בנוסף, מציין דינור, כי "על פי הנחיית ראש הממשלה יינתן מענה לצרכים המיידיים, אותם הדגשת במכתבך, כמו גם לסוגיות בעלות השלכות לטווח הארוך."
 
מבדיקת איגוד לשכות המסחר עולה כי ישנה התקדמות בשחרור מוצרי מזון מתחנות ההסגר של משרד הבריאות הממוקמות בנמל חיפה ובנמל אשדוד, אך עדיין ישנם עיכובים:
 
בתחנת ההסגר באשדוד קיים פיגור של כשבועיים (עובדים על תיקים מיום 24.6.08),  כל יום מקזזים כחצי יום כך שצפוי שעד סוף החודש הפיגורים יסתיימו. יתרה מכך, לאיגוד נודע כי הפקחים בתחנות ההסגר עדיין מהוססים בפעולותיהם, מאחר שטרם הוסדר החוק שיעניק להם חיסיון במסגרת תפקידם.
 
בתחנת ההסגר בחיפה קיים פיגור של שבועיים וחצי (עובדים על תיקים מיום 19.6.08). אמנם, הפקחים הורידו משמעותית את כמות הבדיקות אך הם עדיין מתעכבים עד אשר הם משלימים את בדיקת הניירת ולכן מתקשים לצמצם את הפיגורים.
 
נציין כי העתקים ממכתבו של דינור אל לין נשלחו אל מר אהוד אולמרט, ראש הממשלה; מר אלי ישי, סגן רוה"מ ושר התמ"ת; מר שאול מופז, סגן רוה"מ ושר התחבורה והבטיחות בדרכים; מר רוני בר-און, שר האוצר; פרופ' דניאל פרידמן, שר המשפטים; מר יעקב בן יזרי, שר הבריאות.