מנכ"ל משרד התמ"ת: שירות התעסוקה חייב לשתף פעולה עם חברות כ"א

"אני מקבל את הטענה שחברות כ"א אינן גוף מתחרה לשירות התעסוקה אלא גוף משלים. יש להפנות דורשי עבודה לחברות אלה כיוון ששירות התעסוקה לא יכול לפעול כמונופול", כך אמר רענן דינור, מנכ"ל משרד התמ"ת במסגרת פגישת עבודה שקיים עם נשיאות איגוד לשכות המסחר בסוף השבוע


00:00 ,23.11.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
רענן דינור אמר את הדברים במסגרת ישיבת עבודה עם נשיאות איגוד לשכות המסחר

"אני מקבל את הטענה שחברות כ"א אינן גוף מתחרה לשירות התעסוקה אלא גוף משלים. יש להפנות דורשי עבודה לחברות אלה כיוון ששירות התעסוקה לא יכול לפעול כמונופול", כך אמר רענן דינור, מנכ"ל משרד התמ"ת במסגרת פגישת עבודה שקיים עם נשיאות איגוד לשכות המסחר בסוף השבוע.

בהתייחסו לבעיות שונות שהועלו בנוגע למכון התקנים, אמר דינור כי הוא פועל לביטול הכפילויות מבחינת חקיקה ואכיפה בכל מרחב התקינה. מדובר בבדיקת כל ההיבטים והגופים שיש להם נגיעה לנושא התקן ואכיפתו מכל היבט אפשרי, תוך הפרדה בין הגופים הרגולטורים לבין הגורמים שעוסקים באכיפה ופיקוח.

דינור: "בתחילת דצמבר נסיים את הגדרת פעולתם המדויקת של כל הגורמים במרחב התקינה - כולל הגדרת תפקידים ומדדי ביצוע - ונתחיל לבצע סימולציות לבחינת הנהלים החדשים. לאחר מכן נפעל לבצע את שינויי החקיקה הדרושים". דינור הבטיח שיפעל להוצאת חלק מהליכי האכיפה בתחום, אך לא ציין באילו נושאים.

לאור תלונות שהתקבלו על הטלת הגנות מכסיות של כ- 60 אחוזים על יבוא טוגנים ו- 50 אחוזים על יבוא שימורי טונה, הבטיח דינור לבחון את נושא הפחתת מכסי המגן על מוצרים אלה. לטענת היבואנים, מדובר בהגנות גבוהות מדי ובלתי מוצדקות שמייקרות את המחיר הסופי לצרכן.