מנכ"ל משרד התמ"ת רענן דינור נפגש עם משלחת הון סיכון סינית

מנכ"ל משרד התמ"ת, מר רענן דינור, נפגש היום עם משלחת מסין של בכירים מחברת ההון סיכון הממשלתית הסינית Shanghai Science & Technology Investment Cooperation


00:00 ,29.09.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

לראשונה חברת השקעות משותפת ישראלית-סינית
 
מנכ"ל משרד התמ"ת, מר רענן דינור, נפגש היום עם משלחת מסין של בכירים מחברת ההון סיכון הממשלתית הסינית Shanghai Science & Technology Investment Cooperation (ר"ת SSTI).
 
רענן דינור בירך את חברי המשלחת על הקמת קרן ישראלית-סינית משותפת ראשונה מסוגה אשר תתמחה בהשקעות בחברות סיניות.
 
עוד ציין דינור כי משרד התמ"ת הגדיר את סין כ'מדינת יעד' ליצוא הישראלי ורואה במיזם זה כלי מצוין לביסוסם של קשרים עסקיים ישראליים בסין, החשובים מאוד לעתידה של כלכלת ישראל, ויעודד יוזמות מסוג זה.
 
יצויין כי SSTI הינה חברה בבעלות ממשלת שנחאי. מדובר בחברת ההון הסיכון הראשונה בסין בבעלות ממשלתית סינית. SSTI השקיעה עד היום ב-40 חברות סיניות והיא שותפה בחממה לאומית של 865 חברות הזנק בתחום התוכנה בסין.
 
עוד יצויין כי המשלחת הגיעה לישראל כחלק ממגעים המתנהלים מזה זמן עם קבוצת משקיעים ישראלית בראשות חברת 'פולאר השקעות' להקמת קרן השקעות משותפת ישראל- סין שתתמחה ברכישת חברות ממשלתיות סיניות מופרטות, השבחתן ומכירתן בתוך 2- 3 שנים.
 
המיזם בונה שותפות עסקית ישראלית-סינית שמאחוריה עומדים גורמיי ממשל סינים, ובכך הוא ראשון מסוגו. החברה הסינית מקווה שקשריה עם הקבוצה הישראלית יסייעו לה לפתוח ערוצי שיווק גם מחוץ לסין.
 
 
נתוני סחר
הסחר ההדדי עם סין במחצית הראשונה של 2005 הסתכם בסך של 1,494 מליון דולר.
 
היצוא בתקופה זו הסתכם ב-342 מליון דולר (ירידה של 8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד). עיקר הצמצום ביצוא נרשם ביצוא מכונות ומכשירים (40% מהיצוא אך 21% צמצום) מוצרים רפואיים ואופטיים (19% מהיצוא ו- 5% צמצום).בשאר הענפים נשמרה מגמת הגידול: מוצרים כימיים (19% מהיצוא ו- 11% גידול) יהלומים (16% מהיצוא ו-2% גידול) מתכות (5% מהיצוא 10% גידול) .
 
היבוא בתקופה זו הסתכם ב-1,151 מליון דולר (עליה של 39% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. זאת כתוצאה מגידול ביבוא מכונות ומכשירים (35% מסך היבוא ו- 48% גידול) טקסטיל (18% מסך היבוא 25% גידול) ומוצרים כימיים (9% מיצוא ו- 80% גידול).