מנכ"ל משרד התמ"ת רענן דינור, יבקר השבוע בויאטנם בראש משלחת עסקית

מנכ"ל משרד התמ"ת, רענן דינור, יגיע ביום שלישי השבוע לביקור רשמי בן שלושה ימים בויאטנם, בראש משלחת עסקית הכוללת בין היתר את החברות קומברס, אי.סי.איי טלקום, ראד וגילת. למשלחת יתלווה גם מנכ"ל המכון ליצוא ולשיתוף פעולה בינלאומי, חיליק אסיה, ומנכ"ל חברת אשרא ל


00:00 ,18.12.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל משרד התמ"ת, רענן דינור, יגיע ביום שלישי השבוע לביקור רשמי בן שלושה ימים בויאטנם, בראש משלחת עסקית הכוללת בין היתר את החברות קומברס, אי.סי.איי טלקום, ראד וגילת. למשלחת יתלווה גם מנכ"ל המכון ליצוא ולשיתוף פעולה בינלאומי, חיליק אסיה, ומנכ"ל חברת אשרא לביטוח יצוא, אורי ברנשטיין.
 
המשלחת תבקר בשתי הערים המרכזיות בויאטנם: בבירה הרשמית האנוי ובבירת העסקים הו צ'י מין (סייגון לשעבר). בשתי ערים אלו תקיים המשלחת סמינר עסקי בנושא הזדמנויות עסקיות בישראל, בדגש על ענף הטלקום.
 
הגעת המשלחת וקיום הסמינרים מעוררים עניין רב בקרב הקהילה העסקית המקומית בויאטנם וההערכה היא כי כ-200 חברות ויאטנמיות יטלו חלק בסמינרים. כמו כן, תקיים המשלחת פגישות רשמיות עם גורמי ממשל בכירים וחברות טלקום מובילות.
 
רענן דינור מנכ"ל משרד התמ"ת מסר שהביקור בויאטנם מתקיים בעקבות  הכרזת משרד התמ"ת על ויאטנם כמדינת יעד. לדבריו, משמעות ההכרזה  היא שלטובת עידוד היצוא לויאטנם יוקצו משאבים מיוחדים.
 
דינור הוסיף כי על אף שהיקפי הסחר עם ויאטנם עדיין נמוכים (היצוא אינו  עולה על 30 מיליון דולר), להערכת משרד התמ"ת צמיחתה של ויאטנם הופכת אותה לבעלת פוטנציאל רב לחברות ישראליות בתחומי תקשורת, אגרו טכנולוגיה  ותחומים רבים נוספים. 
 
הנציגה הכלכלית של ישראל בתאילנד, הגב' אתי לוי האמונה גם על ויאטנם, מסרה כי ההכרזה על ויאטנם כמדינת יעד באה לאור שיעורי הצמיחה הגבוהים של ויאטנם (השניים לאחר סין) ולאור הערכת הפוטנציאל של הצמיחה הכלכלית של מדינה זו. 
 
נתוני סחר
 
בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2005 רשם היצוא הישראלי לויאטנם גידול של 58% לעומת אותה תקופה אשתקד. היצוא הסתכם בתקופה זו ב-25 מיליוני דולר.
 
היבוא בתקופה זו רשם גידול של 30% ועמד על 43 מיליוני דולר.
 
ענפי היצוא העיקריים הינם: כימיקלים (64%) , מכונות ומכשירים (22%), מוצרי פלסטיק (7%).  היבוא בשנת 2004 עמד על 48 מליון דולר (עליה של 41% לעומת שנת 2003). ענפי היבוא העיקריים הינם: מוצרי צמחים (34%) , טכסטיל (25%).