מנכ"ל משרד התמ"ת סיכם על שת"פ עם מנהלת הרשות האמריקאית

במסגרת משלחת של משרד התמ"ת לוושינגטון נפגש שרון קדמי עם מנהלת הרשות האמריקאית לעסקים קטנים. קדמי: "הרשות האמריקאית מונה 2,000 עובדים ומהווה מודל לחיקוי"


00:00 ,09.02.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

במסגרת משלחת של משרד התמ"ת לוושינגטון נפגש שרון קדמי עם מנהלת הרשות האמריקאית לעסקים קטנים. קדמי: "הרשות האמריקאית מונה 2,000 עובדים ומהווה מודל לחיקוי"
 
במהלך ביקורו של מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי בוושינגטון בשבוע שעבר, התקיימה פגישת עבודה עם מנהלת הרשות (SBA), גב' קאתרין מילס והנהלת הרשות. הפגישה מהווה התחלה של סדרת פגישות בין ה-SBA והסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד התמ"ת.
 
כזכור, עם כניסתו למשרד, הורה שר התמ"ת, ח"כ בנימין (פואד) בן אליעזר על הקמתה של הסוכנות לעסקים קטנים במשרד התמ"ת ולפני כשלושה חודשים נבחר מר רן קויתי לעמוד בראשה.
 
במהלך הפגישה, הציגו ראשי הרשות האמריקאית את חזונה ותפקידה של הרשות, ופורטו בהרחבה פעילות ה-SBA בתחום הגישה להון, פיתוח יזמות וחוזי ממשלה. לבקשת מנהלת הרשות הציג קדמי את תוכנית 200 פי 2 (עידוד הייצוא של עסקים קטנים) ואת תוכנית המאגדים (סיוע של משרד התמ"ת בקידום שיווק של מוצרים המתבצע במשותף על ידי מספר בתי עסק לצורך יצירת מסה קריטית לחדירה לשוק).
 
בסיום הפגישה הזמין קדמי את מילס לביקור במשרד התמ"ת והפגישה סוכמה כתחילת הדרך של שיתוף פעולה בין הגופים. פגישת עבודה נוספת צפויה בחודש יוני הקרוב.
 
מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי: "עסקים קטנים ובינוניים הם אחד ממנועי הצמיחה הגדולים ביותר במשק. אם מדינת ישראל תשקיע יותר מאמץ, מחשבה ומשאבים בעסקים הקטנים והבינוניים, המשק הישראלי יקבל תפנית. הרשות האמריקאית, על 2,000 עובדיה מהווה מודל לחיקוי עבור הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים שבמשרד התמ"ת, גוף שהוקם במטרה לאחד את כלל פעילות המשרד הקיימת בתחום זה בכדי לייעל ולמקד את הסיוע למגזר זה.  אני בטוח ששיתוף הפעולה בין הגופים יסייע רבות בפעילות המשרד למען העסקים הקטנים והבינוניים וקידומם".