מנכ"ל משרד התמ"ת נפגש עם סגן שר הסחר הוויאטנמי

רענן דינור, נפגש השבוע עם סגן הסחר הוויאטנמי Do Nhu Dinh אשר הגיע לארץ בראש משלחת חברות מוויאטנם. רענן דינור מציין כי בשנים האחרונות הסחר עם וויאטנאם גדל בשיעורים גבוהים מאוד (כמעט 60% בשנתיים האחרונות), ומאז שנת 2000 היצוא לוויאטנאם שילש את היקפו


00:00 ,16.11.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

דינור: וויאטנם הוכרזה על ידי משרד התמ"ת כ'מדינת יעד' ליצואנים הישראלים
 
מנכ"ל משרד התמ"ת, רענן דינור, נפגש השבוע עם סגן הסחר הוויאטנמי Do Nhu Dinh אשר הגיע לארץ בראש משלחת חברות מוויאטנם. רענן דינור מציין כי בשנים האחרונות הסחר עם וויאטנאם גדל בשיעורים גבוהים מאוד (כמעט 60% בשנתיים האחרונות), ומאז שנת 2000 היצוא לוויאטנאם שילש את היקפו.
 
"ההסכם לשיתוף פעולה כלכלי ומסחרי שנחתם עם וויאטנם בפברואר האחרון מוסיף לתנופה זו, וכל זה מצטרף לשיעורי הצמיחה הגבוהים מאוד של הכלכלה הוויאטנמית, השניים רק לאלו של סין. לאור הפוטנציאל הרב, הוכרזה וויאטנם על ידי המשרד כ'מדינת יעד' ליצואנים הישראלים. בהתאם לכך, יופנו משאבים רבים יותר לקידום הסחר עם מדינה זו" , אומר דינור.
 
דינור ובכירים מהמינהל לסחר חוץ יערכו בחודש הבא ביקור בוויאטנם על מנת לעמוד מקרוב על דרכים לקידום היצוא למדינה זו.
 
עמירם הלוי,מנהל מח' אסיה במינהל לסחר חוץ של משרד התמ"ת, מוסר כי מטרת ההסכם שנחתם עם וויאטנם הינה הגברת שתוף הפעולה הכלכלי בין המדינות והורדת שיעורי המכס הוויאטנמים המוטלים על יצואנים ישראלים ע"י השוואתם לשעורי המכס המוטלים על יבוא מהאיחוד האירופאי ומארה"ב.
בתמורה הבטיחה ישראל לנהוג ביבוא מוויאטנם כביבוא מכל מדינה שלישית אחרת. לפיכך, ישראל הסירה את החובה בקבלת רישיון כתנאי מקדים ליבוא מוויאטנם.
 
הנספחת המסחרית של ישראל בוויאטנם, אתי לוי, בשיתוף עם השגרירות הישראלית בהנוי כבר החלה בפעילות מאומצת לקדום התעשייה הישראלית בויאטנם. הגעת משלחת אנשי העסקים הוויאטנמים בראשות סגן השר אשר ישתתף בכנס "עשיית עסקים עם וויאטנם" שיתקיים היום הינה תוצאה של פעילות זו.
 
עמירם הלוי מוסיף שהסחר ההדדי בין ישראל לוויאטנם עמד בשנת 2004 על 76 מליון דולר (עליה של 46% לעומת שנת 2003). היצוא בשנת 2004 עמד על 28 מליון דולר (עליה של 59% לעומת שנת 2003). ענפי היצוא העיקריים הינם: כימיקלים (64%) , מכונות ומכשירים (22%), מוצרי פלסטיק (7%). היבוא בשנת 2004 עמד על 48 מליון דולר (עליה של 41% לעומת שנת 2003). ענפי היבוא העיקריים הינם: מוצרי צמחים (34%) , טכסטיל (25%). בתשעת החודשים הראשונים של 2005 רשם היצוא הישראלי לוויאטנם גידול מרשים ודומה לזה שנרשם בשנה הקודמת- 58%. היצוא עמד בתקופה זו על 25 מיליוני דולר. היבוא בתקופה זו רשם גידול של 30% ועמד על 43 מיליוני דולר.