מנכ"ל משרד התמ"ת ייצא לסין בשבוע הבא בראש משלחת עסקית של נציגי חברות ישראליות

דינור ציין כי מטרת הנסיעה הינה קידום קשרי הסחר הבילטראליים בין סין לישראל וביצוע מעקב אחר הנושאים הכלכליים והמסחריים עליהם סוכם בביקורו האחרון של מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת אהוד אולמרט בסין ביוני שנה שעברה


00:00 ,12.07.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

במהלך הביקור בבייג'ינג יכריז דינור על פתיחתו של 'מרכז סחר' אשר ייצג חברות ישראליות בשלבי החדירה הראשוניים לסין
 
מנכ"ל משרד התמ"ת, רענן דינור, ייצא לסין בשבוע הבא בראש משלחת עסקית של נציגי חברות ישראליות היושבים בסין בתחומי התקשורת והאגרו טכנולוגיה, בין החברות: אלווריון ,ECI , Audiocodes, Rad Data , Radcom , תדיראן תקשורתG-Connect , Scopus , GE , MRV .
 
דינור ציין כי מטרת הנסיעה הינה קידום קשרי הסחר הבילטראליים בין סין לישראל וביצוע מעקב אחר הנושאים הכלכליים והמסחריים עליהם סוכם בביקורו האחרון של מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת אהוד אולמרט בסין ביוני שנה שעברה.
 
במהלך ביקורו ייפגש המנכ"ל רענן דינור עם נציגים בכירים ממשרד הסחר הסיני במטרה לחתום על הסכם ל'הקמת קרן מו"פ דו-לאומית' ולקדם את המו"מ על נושאים כלכליים אחרים בניהם הכרזה על ישראל כ'יעד השקעות מועדף' ,המשך הטיפול בהכרזה על ישראל כ'יעד תיירות מועדף',קידום השתתפות חברות ישראליות בפרויקטים גדולים בתחומי החקלאות והתקשורת בצפון ומערב סין.
 
במהלך ביקורו בבייג'ינג יכריז המנכ"ל רענן דינור על פתיחתו של 'מרכז סחר' אשר נועד לייצג חברות ישראליות בשלבי חדירה ראשוניים לסין.
 
מנכ"ל התמ"ת יבקר גם בעיר שנזן ,הנמצאת בפרובנצית גואנגדונג בדרום סין, העיר המובילה בסין בתחום האלקטרוניקה, ויקיים פגישות עם הנהגת העיר על מנת להגביר את שיתוף הפעולה בין שנזן לבין ישראל . לאור החשיבות הכלכלית הרבה של העיר ומספר רב של חברות ענק סיניות אשר פעילות בה, משרד התמ"ת החליט על פתיחת משרד ייצוג של משרד התמ"ת ומכון הייצוא בעיר, אשר יסייע לזיהוי הזדמנויות עסקיות בין חברות מקומיות לחברות ישראליות.
 
הנציגים הכלכליים בסין עודד ארבל ואיריס טל ארבל, מציינים כי מרכז הייצוג ייתן מענה פרטני לחברות הישראליות אשר מחפשות שיתופי פעולה והזדמנויות עסקיות באזור שנזן בפרט ופרובינציית גואנגדונג בכלל.
 
בנוסף יבקר דינור במספר חברות סיניות מובילות במטרה לקדם שת"פ בינן לבין חברות ישראליות , בין היתר ייפגש דינור עם הנהלת חברת חוואווי (HUAWEI) על מנת לנסות ולקדם הקמת מרכז מו"פ של החברה בישראל .
 
כמו כן, יבקר המנכ"ל בפרובינציות ליונינג בעיר דליאן, מרכז התוכנה של סין, שם יפגש עם הנהגת העיר וכן יפתח סמינר שיתוף פעולה כלכלי בו ייקחו חלק כ- 150 משתתפים סינים, נציגיהם של חברות מקומיות ופקידי הממשל המקומי. בסמינר, יציגו כ- 12 חברות ישראליות בתחום התקשורת, תוכנה והון סיכון.
 
 
נתוני סחר
 
הסחר ההדדי עם סין ב-2004 (לא כולל הונג קונג) הסתכם ב- 2.63 מיליארד דולר. היצוא הישראלי כולל יהלומים לסין גדל ב- 30% ל- 765 מיליון דולר בשנת 2004 לעומת 591 מיליון דולר בשנת 2003. עיקר הגידול נרשם ביצוא מכונות ומכשירים (43% מסך היצוא ו- 25% גידול) ציוד רפואי (20% מסך היצוא ו- 55% גידול) ומוצרים כימיים (15% מסך היצוא ו- 60% גידול) . ביצוא יהלומים לעומת זאת נרשם גידול מתון של 16% בלבד, לפיכך המשיך להצטמצם חלקם של היהלומים בסך היצוא והגיע ל- 13% מסך היצוא .


סך היבוא מסין גדל ב- 41% ל –1.86 מיליארד דולר. עיקר הגידול נרשם ביבוא מכונות ומכשירים (32% מסך היבוא ו- 48% גידול), טקסטיל (22% מסך היבוא ו- 34% גידול) ומוצרים כימיים (7% מסך היבוא ו- 55% גידול). בולטת העובדה שיבוא הטקסטיל הפך בתוך שנתיים לאחד מהענפים המובילים ביבוא מסין .
 
ברבעון הראשון של שנת 2005 הסתכם הסחר ההדדי עם סין ב577 מליון דולר. היצוא בתקופה זו הסתכם ב-167 מליון דולר (ירידה של 5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד). היבוא בתקופה זו הסתכם ב-573 מליון דולר (עליה של 39% לעומת התקופה המקבילה אשתקד- העלייה מתבטאת בעיקר בשל עליה ביבוא מכונות ומכשירים ומינרלים).