מנכ"ל משרד התמ"ת הכריז היום על פתיחת מרכז אינטרסים בשנז'ן – סין

מנכ"ל משרד התמ"ת, רענן דינור, השוהה כעת בסין, נפגש אתמול עם מ"מ ראש עירית שנז'ן ליו אנגלי Liu Yngly והודיע על כוונת ישראל לפתוח משרד אינטרסים ישראלי בעיר אשר יפעל בחסות המחלקה הכלכלית בשגרירות ישראל בביג'ין ומכון היצוא ושיתופי פעולה בינלאומיים


00:00 ,20.07.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל משרד התמ"ת, רענן דינור, השוהה כעת בסין, נפגש אתמול עם מ"מ ראש עירית שנז'ן ליו אנגלי  Liu Yngly והודיע על כוונת ישראל לפתוח משרד אינטרסים ישראלי בעיר אשר יפעל בחסות המחלקה הכלכלית בשגרירות ישראל בביג'ין ומכון היצוא ושיתופי פעולה בינלאומיים.
 
המשרד ימוקם בפארק ההיי טק של העיר ויאויש בצוות מקומי ומטרתו תהייה לסייע לחברות ישראליות לחדור לפרובינצית גואנגדונג, הידועה כבעלת התוצר לנפש הגבוה בסין (כ- 7,000 דולר לאדם בשנה).
 
יצויין כי העיר שנז'ן, הנמצאת בפרובינצית גואנגדונג, נחשבת לחלון הראווה של סין למערב והינה מרכז היי טק תוסס אשר משמש בסיס ומרכז יצוא לכמה מהחברות הסיניות המובילות בעולם כגון חוואווי, ZTE, TCL, לנובו ועוד.
 
במהלך סיור בעיר ביקר מנכ"ל התמ"ת רענן דינור בחברת ציוד התקשורת המובילה חוואווי בעלת מחזור מכירות של 5.5 מיליארד דולר ונפגש עם סגן נשיא בכיר למו"פ בחברה אשר עידכן בדבר התקדמות המהלכים לפתיחת מרכז מו"פ בישראל.
 
יצויין כי צעד זה בא בעקבות ביקורו של מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת אהוד אולמרט בחברה ופגישתו עם יו"ר החברה במהלך ביקורו ביוני אשתקד.