מנכ"ל משרד הבריאות מגיב: עובדי המשרד יקיימו את החוק לאור הפרשנות הנגזרת מכתב האישום

פרופ' אבי ישראלי הגיב לפנייתו של אוריאל לין בדבר העיכובים בתהליכי העבודה בתחנות ההסגר בנמלים ומציין כי משרדו בוחן את ההיבטים השונים של כתב האישום והשלכותיו. ציין עוד: "צר לנו על העיכובים שנוצרו"


00:00 ,18.05.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

פרופ' אבי ישראלי מגיב לפנייתו של אוריאל לין בדבר העיכובים בתהליכי העבודה בתחנות ההסגר בנמלים ומציין כי משרדו בוחן את ההיבטים השונים של כתב האישום והשלכותיו. ציין עוד: "צר לנו על העיכובים שנוצרו"
 
מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' אבי ישראלי, הגיב לאחרונה לפנייתו של אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בדבר ההחמרה בה נוקטים עובדי משרד הבריאות בתהליכי שחרור מזון מתחנות בסגר בנמלים.
 
פרופ' ישראלי כותב ללין כי משרד הבריאות לא שינה בשלב זה את הנחיותיו, הוראותיו ונהליו וכי "צר לנו על העיכובים שנוצרו".
 
"יחד עם זאת", כותב מנכ"ל משרד הבריאות, "ולאור העובדה שהוגש כתב אישום נגד עובדי משרדנו העוסקים בתחום זה, העובדים, שצריכים להפעיל שיקול דעת ולקבל החלטות ואחריות, עושים זאת היום תחת הצל הכבד שנוצר".
 
פרופ' ישראלי כותב עוד כי משרד הבריאות בוחן את ההיבטים השונים של כתב האישום והשלכותיו ובוחן את הדרכים כדי לאפשר את המשך היבוא והמסחר כפי שהיה עד היום. לדברי מנכ"ל משרד הבריאות, "עובדי המשרד ימשיכו לקיים את החוק והנוהל כלשונו ולאור הפרשנות הנגזרת מכתב האישום"
 
פרופ' ישראלי מוסיף כי "אני בטוח כי אתם מבינים את חרדתם של העובדים".
 
כזכור, אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה בשבוע שעבר במכתב דחוף למנכ"ל משרד הבריאות וביקש את התערבותה המיידית של הנהלת משרד הבריאות, שתנחה את העובדים בתחנות ההסגר בנמלים לחזור לצורת עבודה שפויה, וזאת "על מנת למנוע מצב של קריסה מוחלטת של מערך יבוא המזון בישראל ופגיעה בכלל הציבור הישראלי", כדברי לין.
 
לין כתב בפנייתו למנכ"ל משרד הבריאות כי "מרגע שהוגש כתב אישום ב'פרשת רמדיה' כנגד חלק מאנשי משרד הבריאות, בתחילת מאי השנה, נוצרה תגובת יתר מופרזת, מעבר לכל פרופורציה, של עובדי תחנות ההסגר של משרד הבריאות בנמלים, הבאה לידי ביטוי בביצוע בדיקות מעבדה לכל משלוחי מזון רגיל, דבר שאין לו אח ורע בעולם המערבי. מדובר בפעולה מחאה מכוונת של העובדים כנגד החלטת הפרקליטות, וזאת על חשבון המגזר העסקי והצרכנים. לא מדובר רק בנקיטת זהירות אלא לפעולות שהן מעבר לכללי הזהירות הנדרשים מנושא משרה בשירות המדינה".
 
לטענת לין, העובדים בתחנות ההסגר לא מפעילים שיקול דעת ונוקטים בפעולות 'להגנה עצמית' על ידי ביצוע בדיקות פיזיות לכל משלוח מזון המגיע מחו"ל, לפני אישורו ושחרורו על ידי המכס.