מנכ"ל משרד האוצר נפגש עם מנכ"ל OPIC

יוסי בכר: "אנו מעריכים כל חברה שמגיעה ורוצה לעשות עסקים בישראל". רוברט מוסבכר: "ההחלטה באם להשקיע תלויה לא רק בתועלת הכלכלית הפרטנית של הפרויקט אלא גם בתרומה שיש לפרויקט לכלכלה ולמשק במדינה"


00:00 ,19.02.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

יוסי בכר: "אנו מעריכים כל חברה שמגיעה ורוצה לעשות עסקים בישראל". רוברט מוסבכר: "ההחלטה באם להשקיע תלויה לא רק בתועלת הכלכלית הפרטנית של הפרויקט אלא גם בתרומה שיש לפרויקט לכלכלה ולמשק במדינה"
 
מנכ"ל משרד האוצר, ד"ר יוסי בכר, נפגש היום עם נשיא ומנכ"ל OPIC - Overseas Private Investment Corporation, מר רוברט מוסבכר. OPIC הנה סוכנות פיתוח של ממשלת ארה"ב העוסקת בסיוע בהשקעות של חברות ובנקים אמריקאים בחו"ל, תוך מתן ביטוח להשקעה וסיוע בניהול סיכונים במתן ההלוואות. הביטוח להלוואה באמצעות OPIC ניתן בערבות ממשלת ארה"ב דבר המקנה מימון זול בריבית נמוכה בגובה ריבית אוצר ארה"ב.
 
נשיא ומנכ"ל OPIC הגיע לישראל על מנת לבחון השקעות שיש בהם תרומה להתפתחות הכלכלה בישראל ובכלל זה פרויקטים בתחום התשתיות, התיירות, תקשורת פיתוח הנגב ועוד.
 
ההשקעה הראשונה של OPIC בישראל, שנחתמה לפני כחודשיים, היתה השקעה של 250 מיליון דולר לפיתוח תשתיות של חברת החשמל.
 
מר מוסבכר ציין כי "לאחר סגירת העסקה הראשונה אנו בוחנים בימים אלו השקעות נוספות בישראל. לפיו, ההחלטה באם להשקיע בפרויקט זה או אחר תלויה לא רק בתועלת הכלכלית הפרטנית של הפרויקט אלא גם בתרומה שיש לפרויקט לכלכלה ולמשק במדינה לרבות בעידוד התעסוקה או פיתוח האזור. טווח ההשקעה יכול להגיע לסכומים של 250-300 מיליון דולר לפרויקט.
 
מוסבכר הוסיף כי מאחר והחברה נותנת הלוואה לתקופות ארוכות של 15 שנה ויותר יש באפשרותם גם לקחת חלק ביצירת שוק משני למשכנתאות בישראל.
 
יוסי בכר אמר כי "אנו מעריכים כל חברה שמגיעה ורוצה לעשות עסקים בישראל". "היה לי חשוב לסייע בקידום העסקה הראשונה של OPIC בישראל עם חברת חשמל על מנת ליצור ערוץ מימון נוסף להשקעות בישראל. אני מקווה שזו תהיה התחלה של שיתוף פעולה בביצוע עסקאות נוספות שיסייעו להנעת השקעות ביוזמות כלכליות." בכר הוסיף כי השקעות מעין אלו יכולות גם לסייע בפרויקטים של הממשלה מסוג BOT בשיתוף עם יזמים פרטיים. בכר הדגיש כי בתקופה האחרונה מתרחש שינוי משמעותי במדיניות הממשלה ונעשות השקעות רחבות בתשתיות מעודדות צמיחה ובכלל זה השקעה רב שנתית של 17 מיליארד ₪ בפיתוח הנגב והשקעה של 19 מיליארד ₪ בתשתיות כבישים בחמש השנים הבאות. השינויים האלו הם חלק מהרפורמות הכלכליות המציבות את ישראל כמתחרה בזירת הכלכלה הבינלאומית. בכר ומוסבכר סיכמו לבחון בעתיד הקרוב שיתופי פעולה בתיאום עם שגרירות ארה"ב בישראל.