מנכ"ל התמ"ת קיים דיון בינמשרדי בנושא השפעת תקנות הבטחון החדשות ביצוא לארה"ב

למעלה משלושים אחוז מסך היצוא הישראלי עושה דרכו לשוק האמריקני, לפיכך חשוב שקהל היצואנים יכיר את תקנות הבטחון החדשות ביצוא לארה"ב ויפעל תוך התחשבות בהן, זאת על מנת למנוע עיכובים ופגיעה בתהליך היצוא ושחרור הסחורות בנמלי ארה"ב


00:00 ,08.09.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
למעלה משלושים אחוז מסך היצוא הישראלי עושה דרכו לשוק האמריקני, לפיכך חשוב שקהל היצואנים יכיר את תקנות הבטחון החדשות ביצוא לארה"ב ויפעל תוך התחשבות בהן, זאת על מנת למנוע עיכובים ופגיעה בתהליך היצוא ושחרור הסחורות בנמלי ארה"ב – כך אמר מנכ"ל התמ"ת רענן דינור.

מנכ"ל משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה, רענן דינור, קיים דיון בין-משרדי על מנת לבחון השפעת התקנות החדשות שהנהיג המימשל האמריקאי ואשר נוגעות לפיקוח ובקרה על יבוא סחורות ועל היצוא הישראלי. בדיון השתתפו נציגים בכירים ממשרד התמ"ת, החוץ, המכס, החקלאות, רשות הנמלים, התאחדות התעשיינים ומכון היצוא.

כתגובה לאירועי 11 בספטמבר 2001, ובהמשך לאיומים והניסיונות של ארגוני טרור בינ"ל להמשך ולבצע פיגועים קשים בארה"ב, החליטו השלטונות האמריקאיים להקים מערך התגוננות כנגד פעילות טרור בתוך ארה"ב. במסגרת זו הוציא המשרד לביטחון פנים האמריקאי תקנות המחייבות את חברות התובלה להודיע מראש ולקבל אישור על מטענים המשוגרים באוויר ובים לארה"ב. כמו כן מקים משרד המכס האמריקאי מאגר מידע ובו פרטים על יבואנים, סוכנים, מובילים וברוקרים המשתתפים בתהליכי יבוא הסחורות לארה"ב. גם סוכנות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) הוציאה תקנות חדשות על מנת לנסות ולהגביר ההגנה והפיקוח על הכנסת מזון ותרופות לארה"ב ולפעול כנגד אפשרות של טרור ביולוגי.

סגן מנהל המכס, עמי סגל, דיווח בישיבה על מגעים שמנהל אגף המכס עם הרשויות האמריקאיות על מנת להבטיח שחרור מהיר ויעיל של סחורות ישראליות בנמלים בארה"ב, לאור התקנות החדשות. נציג משה"ח, אורן דוד, מסר כי בהמשך לשיחות שקיים לאחרונה משרדו עם האמריקאים התקצר זמן הטיפול בבקשות לקבלת ויזה המוגשות בקונסולית ארה"ב בת"א ובירושלים ותשובות נמסרות במרבית המקרים תוך שלושה שבועות מיום הגשת הבקשה.

סגן מנהל המינהל לסחר חוץ במשרד התמ"ת, יאיר שירן, מסר כי מכון היצוא כבר החל להפיץ מידע לציבור היצואנים אודות התקנות החדשות והדרכים להיערך אליהן.