מנכ"ל התמ"ת יוצא לארה"ב וידון בנושא הסכם הקניין הרוחני

שרון קדמי יצא השבוע לוושינגטון וייפגש עם בכירים מהבנק העולמי ועם גופים רגולטורים בממשל הפדרלי. יבחן אופציות להגברת השת"פ בין המדינות


00:00 ,26.01.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

שרון קדמי יצא השבוע לוושינגטון וייפגש עם בכירים מהבנק העולמי ועם גופים רגולטורים בממשל הפדרלי. יבחן  אופציות להגברת השת"פ בין המדינות
 
מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי, יצא היום (ג') לוושינגטון, ארה"ב. במסגרת הביקור ייפגש עם גופים רגולטורים בממשל הפדרלי, עם בכירים מהבנק העולמי וייבחן אופציות להגברת השת"פ בין המדינות בתחום של סחר, עסקים קטנים והזדמנויות עסקיות לתעשייה הישראלית בתחומים חדשים, כגון אנרגיה מתחדשת. הסיור הוכן על ידי הנספח המסחרי בוושינגטון אוהד כהן ועל ידי יחידות המטה של מנהל סחר חוץ במשרד התמ"ת.
 
שרון קדמי ייפגש עם שני סגני נציב הסחר (-United States Trade Representative  USTR), גוף אשר מוביל את מדיניות  הסחר של ארה"ב – החל מניהול מו"מ עם ממשלות זרות לכריתת הסכמי סחר, דרך יישוב סוגיות וחסמים שעולים ביחסי הסחר עם מדינות אחרות, וכלה בייצוג של  ארה"ב בארגונים ופורומים בינלאומיים של מדיניות סחר.
 
כזכור, באחרונה ערך שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר דיון בעניין סוגיית הקניין הרוחני - הסכם עם ארה"ב. בפגישה זו אמר שר התמ"ת כי הוא מייחס חשיבות רבה לפתרון הסוגייה המעיבה על יחסי הסחר של ישראל ארה"ב, עם זאת, לאור ההשלכות התקציביות האפשריות של ההסכם הנדון, הורה לנציגי המשרדים לערוך סבב דיונים נוסף עם ארה"ב במטרה לצמצם ההשלכות התקציביות האפשריות ולהביא סוגיה זו לאחר סבב זה , חזרה לשולחנו ואז תתקבל החלטה.
 
המנכ"ל שרון קדמי ייפגש גם עם בנק ליבוא - יצוא האמריקני (EXIM) שהינו סוכנות המימון הרשמית לסחר בינלאומי של ארה"ב. בנוסף יתוודע המנכ"ל לפעילות של NIST (National Institute of Standards and Technology), שהינו חלק ממשרד המסחר האמריקאי. NISTמשמש גורם מייעץ בהכנת תקנים בתחום הפרטי, וגורם מתאם בתחום הממשלתי.
 
עוד ייפגש מנכ"ל משרד התמ"ת עם בכירים מקבוצת הבנק העולמי, The World Bank Group. בתום ביקורו בוושינגטון, יצא המנכ"ל לניו יורק לכנס נספחים מסחריים של אמריקה.