מנכ"ל התמ"ת והמדען הראשי יצאו לסינגפור להשתתף בדיוני מועצת המנהלים של קרן סינגפור

מועצת המנהלים תדון ב – 5 בקשות חדשות של חברות ישראליות וסינגפוריות לשיתוף פעולה במחקר ופיתוח.


00:00 ,13.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
מועצת המנהלים תדון ב – 5 בקשות חדשות של חברות ישראליות וסינגפוריות לשיתוף פעולה במחקר ופיתוח.

מנכ"ל משרד התמ"ת, רענן דינור, והמדען הראשי של משרד התמ"ת, ד"ר אלי אופר, יצאו לסינגפור להשתתף בדיוני מועצת המנהלים של קרןSIIRD , הקרן הדו-לאומית סינגפור – ישראל למחקר ופיתוח תעשייתי. המדען הראשי משמש כיו"ר הדירקטוריון והמנכ"ל משמש כחבר הדירקטוריון.

מועצת המנהלים תדון ב – 5 בקשות חדשות של חברות ישראליות וסינגפוריות לשיתוף פעולה במחקר ופיתוח.

מועצת המנהלים של קרן סינגפור – ישראל מתכנסת פעמיים בשנה, פעם בישראל ופעם ובסינגפור לצורך אישור פרויקטים חדשים. בישיבה האחרונה של מועצת המנהלים שנערכה בישראל אושרו 5 פרויקטים בהם היו שותפות החברות הישראליות: מוטורולה, וויזקום, וריקום, סי פוסט ופלקסלייט נטוורקס. לחברות אושר מענק בהיקף של כ – 1.5 מיליון דולר.

מנכ"ל התמ"ת ,רענן דינור, ציין כי בין ישראל וסינגפור קיימים קווי דמיון רבים כגון מחסור במים סינגפור מייבאת מים ממלזיה וכן ממחזרת מי שופכין, מדינה קטנה המוקפת במדינות בעלות אכלוסיה מוסלמית גדולה, קשרים הדוקים עם ארה"ב (לארה"ב בסיסים בסינגפור), צבא מתקדם קטן וחזק, תרבות עשירה בת אלפי שנים ועוד.

"קיים פוטנציאל רב לשיתופי פעולה בין התעשייה הישראלית והסינגפורית, הדומות זו לזו בהיותן מתקדמות טכנולוגית ומבוססות במידה רבה על הון אנוש איכותי. "סינגפור מהווה שער מרכזי לשווקים במזרח אסיה. אין ספק כי חברות ישראליות המשתפות פעולה עם חברות סינגפוריות ייהנו מיתרונות בולטים בשיווק תוצרי הפיתוח בשווקי המזרח" אמר דינור.

ד"ר אלי אופר, המדען הראשי ויו"ר הקרן ישראל-סינגפור, מסר כי השנה החליטו ממשלות ישראל וסינגפור להגדיל את התקציב השנתי של הקרן ב – 50% מ – 2 ל – 3 מיליון דולר בשנה. אופר מוסיף כי הגדלת תקציב הקרן באה לענות על הגידול בביקוש ולהוכיח את שביעות הרצון ההדדית של הממשלות מהאפקטיביות של מענקי הקרן.

מנהל תחום הסחר עם אסיה במשרד התמ"ת מר עמירם הלוי מסר שסך היצוא מסינגפור בשנת 2003 עמד על סך של 265 מיליון דולר (ללא שינוי לעומת 2002) . ביצוא מכונות ומכשירים המהווים 70% מסך היצוא נרשמה ירידה של 5% , לעומת זאת נרשם גידול של 47% ביצוא ציוד רפואי . ביבוא מסינגפור חלה ירידה של 8% ל- 198 מיליון בשנת 2003. עיקר הירידה נרשמה ביבוא של מכונות ומכשירים המהווים כ- 50% מסך היבוא .

ברבעון הראשון של שנת 2004 עמד היצוא על 72 מליון דולר (עליה של 9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד). ענף היצוא העיקרי- מכונות ומכשירים מכניים - 53 מליון דולר- רשם עליה של 63% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. היבוא בתקופה זו עמד על 55 מליון דולר- עליה של 23%. ענפי היבוא העיקריים- מכונות ומכשירים- 64% מהיבוא- 35 מליון דולר- עליה של 57% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

קרן SIIRD הוקמה בשנת 1997 במטרה לתמוך במחקר פיתוח תעשייתי משותף לחברות ישראליות וסינגפוריות. מאז הקמתה תמכה הקרן ב - 37 פרויקטים של שת"פ בינלאומי. הקרן מממנת עד 50% מהוצאות הפרויקט המשותף ועד לגובה של עד 750,000 דולר.

קרן סינגפור – ישראל היא חלק ממערך הקרנות הבינלאומיות לתמיכה במו"פ. קרנות נוספות פועלות גם מול ארה"ב, בריטניה, קנדה וקוריאה. כמו כן מופעלים שיתופי פעולה על בסיס הסכמים בינ"ל לתמיכה מקבילה עם עוד כ – 13 מדינות באירופה ובמזרח הרחוק.