מנכ"ל בססח צופה גידול בהיקף מימון האשראי ב- 2006

מילגרום בכנס בנושא מימון חוץ בנקאי שנערך הבוקר: בקצב הנוכחי החברה תאפשר ליצואנים בשנת 2006 מימון בהיקף של מעל 2.5 מיליארדי ₪. בארבעת החודשים הראשונים של השנה בססח אפשרה מימון עסקאות ייצוא בהיקף של כ – 800 מליון ₪


00:00 ,08.05.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

מילגרום בכנס בנושא מימון חוץ בנקאי שנערך הבוקר: בקצב הנוכחי החברה תאפשר ליצואנים בשנת 2006 מימון בהיקף של מעל 2.5 מיליארדי ₪. בארבעת החודשים הראשונים של השנה בססח אפשרה מימון  עסקאות ייצוא בהיקף של כ – 800 מליון ₪
 
בססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי מקבוצת הכשרת היישוב, הודיעה היום כי היא מרחיבה משמעותית את תכנית המימון המשותפת לה ולבנקים הגדולים וכי בקצב הנוכחי החברה תאפשר ליצואנים בשנת 2006 מימון בהיקף של מעל 2.5 מיליארדי ₪.
 
בכנס בנושא מימון חוץ בנקאי שנערך הבוקר בשרתון סיטי טאואר בר"ג  אמר דוד מילגרום, מנכ"ל בססח, כי בארבעת החודשים הראשונים של השנה מימנה החברה, בשיתוף עם הבנקים הגדולים, עסקאות ייצוא בהיקף של כ –800 מליון ₪. מדובר בגידול של כ – 40% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
 
תכנית המימון המשותפת לבססח ולבנקים הגדולים  מאפשרת  ליצואנים הישראלים  לקבל מהבנק את תמורות היצוא בשלב מוקדם, ומונעת  מהם את הצורך לספוג את מתן האשראי ללקוחותיהם בחו"ל. בדרך כלל מעניקים היצואנים ללקוחותיהם 90 עד 120 ימי אשראי. על פי התכנית, הבנק רוכש למעשה מהיצואן את החובות של לקוחות היצואן בחו"ל, וזאת כנגד ביטוח האשראי של בססח. הביטוח של בססח מהווה למעשה בטוחה לבנק במקרה שהלקוח, שאת חובו רכש, פשט רגל, אינו עומד בתנאי התשלום, או שחל אירוע פוליטי במדינת הלקוח, שמונע ממנו את היכולת לשלם החוב. בכל אחד ממקרים אלו בססח משלמת תגמולי ביטוח שמועברים בהסכמת היצואן על ידי בססח לבנק.
 
לדברי מילגרום באחרונה בססח מפעילה את התוכנית גם בשיתוף מוסדות מימון חוץ בנקאיים וכן  לגבי עסקאות אשראי בשוק המקומי. לדבריו הרחבת הפעילות במשק יחד עם מגבלות האשראי הנכנסות לתוקף בזמן הקרוב, מחייבים יותר ויותר חברות  למצוא מקורות מימון חוץ בנקאיים.