מנכ"ל איגוד לשכות המסחר: עיכובים חמורים בהנפקת אישורי יבוא לציוד רפואי

יוסי שוסטק: "מדובר בפיגורים של 6 חודשים ויותר בהנפקת האישורים, פיגורים הגורמים נזק קשה בהעברת ציוד רפואי לבתי החולים. לא יתכן ששתיים וחצי משרות יטפלו בכ- 4000 אישורים לשנה"


00:00 ,02.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
יוסי שוסטק: "מדובר בפיגורים של 6 חודשים ויותר בהנפקת האישורים, פיגורים הגורמים נזק קשה בהעברת ציוד רפואי לבתי החולים. לא יתכן ששתיים וחצי משרות יטפלו בכ- 4000 אישורים לשנה"

"ספקי הציוד הרפואי מתלוננים על פיגורים של שישה חודשים ויותר בקבלת אישורים חדשים לייבוא ציוד רפואי או בחידוש אישורים קודמים. גם העובדה שהגשת הבקשות כרוכה בתשלום אגרה, אינה מועילה כלל לקבלת האישורים במועד סביר, והספקים חשים שהם "לא מקבלים כל תמורה על האגרה". כך מציין יוסי שוסטק, מנכ"ל איגוד לשכות המסחר, בפנייה דחופה לפרופ' אבי ישראלי, מנכ"ל משרד הבריאות, בעקבות פיגורים נמשכים בהנפקת אישורים של משרד הבריאות לאביזרים ומכשור רפואי (אמ"ר).

בפנייתו מדגיש שוסטק, כי מעבר לעובדה שתשלום האגרה אינו מסייע לקצר את תקופת ההמתנה לקבלת האישור, פיגורים אלו פוגעים קשות בעסקי היבואנים. זאת מאחר שבתי החולים דורשים אישורי אמ"ר לפני בדיקת מוצרים חדשים וקנייתם, וללא אישורים אלה אין באפשרותם של היבואנים להציע ציוד חדש לבתי החולים. בכך גם נמנעת הצגת מוצרים זולים יותר אשר יכולה הייתה להוזיל את עלויות הרכש של בתי החולים.

שוסטק: "כפי שכבר ציינו בפניותינו הקודמות, אין לנו טענה כנגד אופן העבודה של אנשי יח' אמ"ר, אולם נראה לנו שהיקף העבודה העצום המוטל על כתפיהם של עובדים מעטים הוא פשוט מעבר ליכולתם. מדובר על שתיים וחצי משרות לטיפול ב- 3000 בקשות יבוא חד-פעמיות לשנה, 400 בקשות יבוא שנתיות, ו- 650 בקשות לרישום שכל אחת מהן כוללת מספר בקשות. אנו חוששים שבקרוב מאד, ישפיעו פיגורים אלה גם על מערכת הבריאות: בתי החולים וקופות החולים, אשר לא יקבלו ציוד חדש בהיעדר אישורים מתאימים".

שוסטק מבקש את התערבותו הדחופה של מנכ"ל משרד הבריאות על-מנת להגיע לפתרון שיביא סוף לפיגורים, ויאפשר עבודה תקינה ביח' אמ"ר, במשרד הבריאות.